ik ben een leek op het gebied van horloges, maar vond het nu eens tijd om een mooi(vind ik) stijlvol horloge aan te schaffen. Was niet van plan hier al te veel aan uit te geven, maar ben met het horloge waar me keus op is gevallen toch al buiten me budget getreden. Maar heb na lang zoeken(internet afstruinen) gemerkt dat er niet zoveel andere horloges bij mij in de smaak vallen. Was benieuwd naar de mening/ervaring van de kenners en of ik hier geen miskoop mee heb.
Het gaat om de Vestal Metal Monte Carlo(zwarte uitvoering)
ik ben niet echt een kenner,ik weet wel wat ik mooi vind, en dit geval vind ik ronduit lelijk. maar gelukkig smaken verschillen, en voor dat geld zou ik toch nog even verder kijken. succes met de speurtocht.
dank je wel voor je reactie. Gelukkig dat smaken verschillen ja.
Ben al een tijdje op zoek en er is niets wat hierbij in de buurt komt. Ik moet zeggen dat ik echt 99% van de horloges lelijk vind en zoek een niet zo standaard design. Ben een paar andere mooie horloges tegengekomen, maar dan zat je vaak gelijk op 800 euro of meer.
Leuk klokje. En wat versta je onder een miskoop? Dat ie snel kapot is? Heb een Omega van een kleine 3000 euro. Was in een jaar defect aan. Dat de 2de handse verkoopwaarde laag is? Het schijnt dat je met sommige modellen van Oris de winkel uit al 1100 euro lichter bent. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,222508,222683#msg-222683
Dus als je 't een leuke klok vind en je akkoord bent met de prijs, wat houdt je tegen?
380 vind ik wat aan te hoge kant voor dit klokje. 220 is al een normalere prijs. Ik zou denken dat ie rond de 150 moet lukken…
(3 minuten later) Waarempel voor iets meer dan 110 euro! http://www.bunkeronline.com/vememocawa2.html
Ze rekenen wel 30 USD verzendkosten. En hou met buiten de EU ook rekening met importbelasting enzo. Maar dan zit je volgens mij nog steeds ruim onder de 200 euro. Zou overigens adviseren om met creditcard te betalen ivm aankoopverzekering.
Ben wel benieuwd welke horloges je al wel hebt gehad. Ik bedoel we zijn allemaal ergens begonnen. Mijn eerste horloge had ik als kleuter van een oom gehad. Dat was een hele kleine duiker met een pepsi-dial. Helaas ben ik die al spelenderwijs kwijt geraakt
Wel een apart ding.
Vestal is volgens mij vooral in de VS redelijk bekend. Maakt volgens mij kwalitatief best aardige klokjes, al zijn de meeste quartz. Beetje vergelijkbaar met Diesel, Fossil en dat soort merken. Denk wel dat je er best een tijd plezier aan zult hebben.
Oftewel: als iij het horloge mooi vindt; gewoon doen.
In elk geval is het een onderscheidend horloge. Je zou ook eens het merk Joshua en Sons moeten bekijken. Die hebben ook veel klokken in deze designhoek. Dubbele platen e.d. Weet niet of ze ook zwarte hebben, maar dat is een kwestie van zoeken. In the USA heeft men meer van dit soort.
Persoonlijk is het niet mijn ding, dat zeg ik eerlijk. Toch, jij moet em dragen, en dus ook mooi vinden. Desnoods als enige, dat boeit namelijk helemaal niet.
Als je qua smaak op anderen moet afgaan, heb je straks iets om je pols wat je zelf niet mooi vind, en daar ging het nou net om…
bedankt voor de reacties allemaal
Heb helaas geen creditcard, dus zal hem gewoon in Nederland bestellen.
Ga dit ook gewoon doen, heb nog een site gevonden waar ie 195 kost, alleen
hebben ze daar de kleur niet in voorraad, dus heb ze even gemaild of die te
bestellen is.
Creditcard is voor eBay geen vereiste. Schijnt dat je je bankrekening ook met je paypal account kan koppelen. Dit heb ik zelf niet gedaan, omdat ik m’n credit card er al aan heb gekoppeld.
Misschien dat iemand anders je er evt bij kan helpen.