Vandaag een zeer mooie Tissot gekregen van iemand die ik als vader beschouw met de vraag of ik deze voor hem wilde verkopen… de centjes die daarmee gepaard gaan mag ik houden, daar we zoals sommige van jullie weten ik over een paar weken vader wordt.
Een super lief en mooi geschenk, maar tegelijk zit ik in dubio. Tis een prachtig horloge en vind het ook waardevol om hem bijvoorbeeld gewoon te dragen met trots… tegelijk vind het gebaar mooi en wil ik het gebruiken om de spaarpot van ons kleintje mee te starten.
Bij eventuele verkoop wil ik graag jullie advies wat ik dan zou moeten vragen. Het gaat om een Tissot PRS 516 Automaat met nummer: t0444302104100
Het horloge is minimaal gedragen en dateert van 2013, aangeschaft bij erkende juwelier in Rotterdam. Op wat minimale draagsporen na is het horloge in perfecte staat. Het is minimaal gedragen omdat hij een Datejust heeft die hij comfortabeler vind zitten en echt zijn droomhorloge is.
De dial is donkerblauw en kleurt mooi in het ligt er zit een garantiekaart bij en de schakels om de band op maat te maken + een doosje waar hij in heeft gezeten.
Ik denk jezelf in eerste instantie zelf moet bepalen of je het geld nu nodig hebt. Als dit niet het geval is zou ik dat pas doen als je het geld wél nodig hebt. Anders gezien, eigenlijk heb jij hebt het horloge niet gehad maar je dochter of zoon. Als het een zoon is zou je het ook voor hem kunnen bewaren. Een mooi cadeau met een nog mooier verhaal.
Wat ik zou doen, is het bedrag wat je ervoor zou krijgen in het spaarpotje doen van de kleine en horloge houden. Die kan je altijd nog verkopen of dragen en later doorgeven
Verkoop zou ik inderdaad in geval van nood doen en het bewaren voor je zoon/dochter in spé.
(Wel even overleggen met de gever, aangezien dit afwijkt van de oorspronkelijke bedoeling, toch?)
2 luiers, een romper en het mooie gebaar is alweer weg.
Misschien is het wel iets als kijk eens jongen, ik vind het leuk je deze te geven (maar je hóeft het niet te dragen hoor, je mag het ook verkopen). Om je niet iets op te dringen waar je niet op zit te wachten.
Persoonlijk zou ik het niet zomaar verkopen. En als hij er op staat zou ik zeggen dat ik 250€ gevangen had en hem mee uit eten zou willen nemen.
Dan jaren later waar hij bij is op een mooi moment dragen.
In de praktijk zal het vast wat minder romantisch zijn… en misschien hecht hij er zelf wel helemaal geen waarde aan… Jij bent degene die het het beste zal weten wat je moet doen.
Nouja, daar zou ik mee uitkijken. Als het geld van de verkoop voor het kind bedoeld is en je draagt 'm dan zelf… ik zou wel eerst even overleggen hoe de gever dat ziet. Waarschijnlijk is hij juist trots dat je het horloge wilt dragen, maar toch even checken.
Ik heb meer spijt van wat ik verkocht dan van wat ik heb gehouden.
Als het niet nodig is, zou ik het voorlopig niet wegdoen. Het horloge met verhaal is waarschijnlijk meer waard dan wat je met de opbrengst kan doen.
Sowieso een leuk item. Dank.
Allen dank voor de reacties. Ik begrijp alle genoemde punten. Bij eventuele verkoop wat zou ik dan voor dit horloge mogen vragen?
Ik zit zelf namelijk aan een constructie te denken dat ik het geld wil gebruiken om hem en zijn vrouw samen een leuke dag weg te geven. Deze mensen zijn zo goed voor mij geweest namelijk.