Ik ben aan het overwegen om mijn Seiko ska371 te verkopen. Nu ben ik aan het twijfelen tussen verkopen zoals deze is met gebruikssporen of laten vervangen van de bezel insert en het glas.
Weegt de kost van het vervangen op tegen de meerwaarde die ik zou kunnen hebben?
Lijkt mij niet, hooguit break even.
Ik ben stelliger: nee.
Als je het zelf doet wel. Laten doen niet.
Heb je er hem gebruikt als sleetje twee weken terug?
In nette staat gaan ze ongeveer voor € 120,- leeftijd en staat van de batterij tellen ook mee.
In deze staat zou ik er geen 8 tientjes voorover hebben…
Edit: die €120,- is dan meestal inclusief de stalen band,
Bedankt voor de antwoorden. Dit is waar ik al een vermoeden van had.
Dit was echt mijn tool/adventure horloge, dan ziet deze natuurlijk wel een beetje af na aantal jaren gebruik.
Ik zou deze bewaren als aandenken en voor 230 euro een nieuwe kopen met nieuw uurwerk. Maar dat is mijn geld zeg maar. Ik denk dat je geen cent krijgt voor jouw horloge.
Sterkte met afwegingen maken
Als je ĂĽberhaupt al het geld terug ziet van je kosten zal het niet veel meer een tientje extra opleveren lijkt mij. Ken verder de markt en prijzen niet maar zelden levert iets dergelijks wat op.
Verkoop je auto waar net voor €1500 aan onderdelen is vervangen en je ziet er niks van terug bij verkoop.
Houden als aandenken dus.
Zonde joh, gewoon houden, voor het geld hoef je het niet te doen, zoals anderen hiervoor al aangaven.
Of je het eruit haalt weet ik niet. Vraag is of je hem sowieso verkocht krijgt met die gebruikssporen.
Heb nog zitten twijfelen om bij te houden maar de enigste reden dat ik het horloge soms nog draag is om de batterij opgeladen te houden. En ben bang dat door niet/te weinig gebruiken deze uiteindelijk stuk zal gaan.
Met enkel de bezel insert te vervangen zal het horloge er trouwens al een stuk beter uitzien.