Advies: Verschil in kleur/stof suede bandje

Hoi, graag jullie advies. Net dit donkerblauwe suede bandje binnengekregen van cheapestnatostraps. Maar de ene helft is grover suede dan de andere helft. Je ziet het op de foto wel, in het echt is het iets erger.

Wat vinden jullie, wordt het suede vanzelf even grof of zit er echt een verschil in waarmee ik terug kan?

Edit, nog een foto:

Waarschijnlijk gesneden uit een ander stuk leer.
Vanzelf wordt hij niet even grof.
Ik zou hem terugsturen met een opmerking over de verschillende grofheid.
Suède is leer waarvan de opperhuid (het gladde gedeelte) eraf is gesneden, oftewel geschift.
Voor suède wordt altijd een mindere kwaliteit leer gebruikt.

groetjes Lenno

1 like

Oeps, duidelijk verschil te zien. Komt waarschijnlijk door “Handmade” , dus het is wel echt. Of je dat mooi vindt, is iets anders. Ben nieuw Lid, en heb toevallig net een topic gestart over cheapNato onder kopje “Kvarnsjö” . Over ruilen doen ze blijkbaar niet moeilijk.

1 like

Dankje, heb foto’s even naar hen gemaild met de vraag wat ze eraan doen. Als ze willen dat ik terugstuur doe ik het wel (ga me eraan ergeren als ik zou dragen) maar misschien sturen ze wel gewoon vervanging, het was niet veel geld.

Ik zou het terug sturen … ben niet zo’n fan van deze jongens, 2x besteld en het is het allemaal net niet … Maar misschien ben ik te kritisch :wink:

1 like

Geheel onacceptabel. Je wilt toch ook niet 2 verschillende zonnebrillenglazen/broekspijpen/schoenen :joy:

2 likes

hahaha :joy: ja maar is ‘hand made’!

Dank voor je reactie, het is ook onacceptabel. Ik hoop dat ze gewoon nieuwe sturen zonder dat ik de moeite hoef te doen (en de kosten te maken?) om terug te verzenden.

Ik denk dat er iemand anders met nog zo’n setje rondloopt. Lijkt alsof ze 2 bandjes door elkaar hebben gehaald.

3 likes

Gewoon even mailen, krijg je vast een nieuw bandje.

1 like

Ze doen er vast niet moeilijk over. Schappelijke lui in mijn ervaring. Ik ben sowieso wel fan: ondanks dat de kwaliteit van hun straps wat matig is, vind ik ze er optisch heel aardig uitzien en hebben ze veel keus voor lage prijzen.

1 like

Doe Sofie de groeten van mij. Dan komt het goed :wink:

Ze zal je “klacht” serieus nemen en je een nieuw bandje + goedmaakbandje opsturen.

1 like

Sofie is nooit te beroerd om het goed op te lossen voor je.

Zelf tijdje niet meer besteld, want de kwaliteit is veelal matig, maar daar is de prijs dan ook naar.

1 like

Ze vroeg of je haar rode bh nog hebt teruggevonden :wink:

Ja ik heb reactie: dit is precies wat ze heeft voorgesteld! Hulde :+1:t2:

1 like

laat dat ‘net’ maar weg

het is het bandjes equivalent van kipnuggets

2 likes

Dat hoeft niet.
In Italie gebruiken ze topkwaliteit volnerf leer (A class zonder littekens) die in drie lagen wordt gesplit en het middelste deel gebruikt wordt voor hun suede.

1 like

Ben het daar wel mee eens. Bandjes zien er op internet leuk uit maar vallen ‘live’ nogal tegen! Kwaliteit is gewoon niet hoog.

Aan de andere kant is de keuze enorm, de service prima en zijn de prijzen laag.

Yup. Het is de Primark onder de horlogebanden.

1 like

Beetje suitsupply dus begrijp ik.

3 likes

haha, scherp! :joy:

Ik vind het Iets meer H&M…

1 like