heren, dames,
welke transporteur kan ik het best inschakelen voor een pakketje naar Singapore? PostNL vraagt voor tracktrace wereldwijd 24,30! (18,05 zonder tracking)…
Wie heeft ervaring en wat te doen?
dank alvast!
heren, dames,
welke transporteur kan ik het best inschakelen voor een pakketje naar Singapore? PostNL vraagt voor tracktrace wereldwijd 24,30! (18,05 zonder tracking)…
Wie heeft ervaring en wat te doen?
dank alvast!
En dan is Postnl nog wel de goedkoopste aanbieder, andere transporteurs zijn gewoon nog vele malen duurder…
Eric
Een pakje buiten europa is nou eenmaal niet goedkoop. DHL is ook nog redelijk betaalbaar, dat is 32,50 voor wereldwijd (met tracking).
Duur is in deze een relatief begrip.
Je kunt het pakketje er zelf niet voor dit bedrag heen brengen en deze bedrijven moeten er ook wat aan verdienen nadat alle kosten er af zijn. Vliegtuig is niet goedkoop hoor! Haha…
Dit moet je gewoon incalculeren als je koopt of verkoopt buiten europa mijn inziens.
Ik vind 24,30 niet gek eerlijk gezegd.
Duur is in deze een relatief begrip.
Je kunt het pakketje er zelf niet voor dit bedrag
heen brengen en deze bedrijven moeten er ook wat
aan verdienen nadat alle kosten er af zijn.
Vliegtuig is niet goedkoop hoor! Haha…Dit moet je gewoon incalculeren als je koopt of
verkoopt buiten europa mijn inziens.Ik vind 24,30 niet gek eerlijk gezegd.
Zelfs goedkoop, maar bij PostNl weet je maar nooit…
Dank! Ga vanaf nu postnl vaarwel zeggen en vrolijk verder met DHL nu ik deze prijzen zie.
Ik zou dit geheel aan de koper overlaten…
Ik heb de laatste tijd goede ervaringen met PostNL en de sealbag. Ook wel met UPS, maar veel duurder.
Met PostNL+sealbag duurde het verzenden van een pakketje naar Vacouver 8 dagen, incl. een weekend. Niet slecht.
Paar tips: Vul de juiste waarde in op het formulier en stop een kopie van de Paypal-bon achter het douaneformulier in het doorzichtige foudraal op het pakket. Vermeld nauwkeurig(…) de inhoud: ‘horlogical item - for parts’ doet het goed. Zorg er voor dat je het tel.nr en of het emailadres van de koper ook ergens vermeldt. Blijkbaar zijn douaneambtenaren daar gevoelig voor.
De regels voor het versturen van batterijen (in horloges…) lijken te zijn veranderd. Ik heb daar al een paar keer iets over gelezen. Het fijne weet ik er niet van, maar het lijkt met wel handig om dat te onderzoeken voordat je een quartz over de landsgrenzen verstuurt.
Menno
Dank! Ga vanaf nu postnl vaarwel zeggen en vrolijk
verder met DHL nu ik deze prijzen zie.
Weet wat je je op de hals haalt. DHL gebruikt vaak SelektVracht, maar over beide ben ik echt niet te spreken. Ze zijn goedkoper, maar de service is zeker niet beter dan PostNL. Niet op zaterdag bezorgen, niet altijd de volgende dag leveren, geen goede T&T etc. De bezorger van SelektVracht komt altijd met z’n peukje in mond in z’n Fiat Panda uit 1990 met een stickertje erop aanzetten. No joke… De pakketten ruiken ook altijd flink naar rook als ze aankomen. Schept gewoon compleet geen vertrouwen :). En geloof me, PostNL is zeker niet mijn beste vriend.
Als je zeker van je zaak wilt zijn kan je het beste een paar euro meer uitgeven voor UPS. Dat is echt niet heel veel duurder (binnen NL, BE en DE), maar qua service een stuk persoonlijker. Als je 1 pakket kwijt raakt dan betaal je daar voor misschien wel 100 pakketten het verschil mee.
Overigens denk ik dat je buiten de EU niet goedkoper kan dan PostNL.
Ik zou dit geheel aan de koper
overlaten…
Ja, maar mochten er onverhoopt problemen ontstaan, dan heb je een hoop trammelant. Al zou het de wens zijn van de koper, als het niet zo veilig is zou ik 't niet zo snel doen.
EvolutioNL Schreef:
Dank! Ga vanaf nu postnl vaarwel zeggen en
vrolijk
verder met DHL nu ik deze prijzen zie.Weet wat je je op de hals haalt. DHL gebruikt vaak
SelektVracht, maar over beide ben ik echt niet te
spreken. Ze zijn goedkoper, maar de service is
zeker niet beter dan PostNL. Niet op zaterdag
bezorgen, niet altijd de volgende dag leveren,
geen goede T&T etc. De bezorger van SelektVracht
komt altijd met z’n peukje in mond in z’n Fiat
Panda uit 1990 met een stickertje erop aanzetten.
Met zo’n oude Panda heb je een goede kans, dat de bezorger geen pakketjes achter overdrukt. Als je weet dat de gemiddelde vergoeding per bezorgd pakketje (loon, onkosten, meer dan 1 keer aanbieden etc.) ca. 50 cent is, moet je je ernstig zorgen maken als hij in een nieuwe middenklasser komt aanzetten…
Dank voor alle reacties