Ik heb recentelijk het volgende horloge aangeschaft, welke ik overigens nog niet heb ontvangen, maar dat zal niet al te lang duren schat ik zo in.
Nu ben ik niet helemaal gecharmeerd van de bijgeleverde bandjes. Met name het glimmende en de structuur is niet helemaal mijn smaak. Ik hou meer van iets vintage-achtig en ben me aan het afvragen wat het beste past en wat natuurlijk ook bij mezelf in de smaak valt.
Ik zou in ieder geval op een ander bandje graag de Bulova sluiting willen hergebruiken. En dus iets in vintage (look) leer, vintage rubber (bijvoorbeeld waffle) of iets van vintage leer nato. Ook is 1 van m’n wensen dat het bandje prettig zit/aanvoelt. Alle tips en aanbevelingen zijn van harte welkom. Alvast bedankt voor alle input!
Banden, heel persoonlijk. Maar een paar algemene opmerkingen:
Deze band is geen “high gloss” hoor. Het kan matter, maar dit is high gloss:
De band die er bij zit past er “kwa glim” prima bij imo.
Dit horloge ziet er heel veelzijdig uit. Kan in mijn ogen sportieve en redelijk dressy banden aan. Ik zou er zelf een bruintint bij zoeken.
Bij een zwarte plaat vind ik heel donkerbruin niet zo passend. Eerder lichter bruin met een vleugje geel of rood.
En hij kan kwa stijl bv wel een vintage strap hebben, of een suède band.
Struisvogel:
Colareb distressed:
Colareb rust brown distressed suede:
Ook een aligator, en dan een echte:
Vleugje rood op een Accutron, helaas weinig band in beeld:
Zwart past prima bij het horloge, maar puristen vinden dat je dat (vooral) moet dragen als je zwarte schoenen draagt.
Bruin: Zelf vind ik dat een zwarte plaat en een heel donkerbruine band een beetje, nou niet vloeken, maar “wringen”. De kleuren liggen dan te dicht bij elkaar. Daarom kies ik dan liever voor iets lichter met een vleugje rood of een vleugje geel in het bruin, staat veel “frisser” imo.