Ik zou voor de Santos gaan. Een betere GADA horloge is er m.i. eigenlijk niet. En zoals al eerder gezegd inderdaad heel anders dan wat je al hebt. Maar die GS is ook echt prachtig
Puur op basis van mijn smaak / overtuiging: een GS Spring Drive uiteraard!
Haha dit is ook precies de reden dat die nog steeds op mijn lijstje staat Timo. Hij was een beetje in de vergetelheid geraakt maar toen ik jouwe paste werd ik er wel echt blij van. Het ding is alleen dat die Squale 1521 ook al een zwarte duiker is en ik juist denk dat ik wat meer diversiteit nodig heb
Zeker!
Laatst stond er een Chopard Alpine eagle op HF voor een nette prijs, die maakte ook dat ik daar een week of twee video’s van heb zitten kijken.
Die Zenith vindt ik ook tof en de Defy Skyline al helemaal maar die 41mm lijkt me wel wat lompig.
En helemaal uit de comfort zone, althans, beetje: een Tudor BB36 op jubilee? Mooie maat, verkrijgbaar onder list of pre-owned en een echt fijn horloge. Nét even anders, geen diver en ook prima voor daily use.
Naar mijn mening zal een gewone Tudor Black Bay niet zo heel veel toevoegen t.o.v. wat je al hebt. Qua afwerking enzo zal het waarschijnlijk net een stapje hoger zijn maar zo bijzonder is het ook weer niet. De nieuwe Black Bay 58 GMT zou ik dan wel weer heel goed vinden passen in jouw collectie.
De Explorer 1 heb ik gehad. Op zich een gaaf horloge maar ook wat saai. Is een leuk horloge voor als je van plan bent je hele collectie op te offeren voor één horloge waar je dan de rest van je leven mee gaat doen. In een collectie vond ik hem zelf wat wegvallen.
Die Grand Seiko die je post vind ik heel erg gaaf. Die moet je niet op basis van plaatjes beoordelen maar echt zelf eens om je pols ervaren.
Blijft ook mooi inderdaad. Ik zou ook zeker voor zoiets gaan als eerste duurdere horloge. Mooi sterk ontwerp zonder te veel toeters en bellen. Verveelt niet snel en andere leuke fratsen volgen dan wel in latere aankopen
Kan ik me goed voorstellen, is ook een beetje afhankelijk van je polsmaat natuurlijk. Hij is er ook in 36 hé, als dat helpt
Succes!
Ah. Die wilde ik er net uit flikkeren.
Nou zeg, dat was de tweede keus. Twee squales is te veel.
Als je één van die Squales de deur uit flikkerde zou dat mijn gedoodverfde duikertje zijn om te houden. Groot fan van de Serica.
Terug de rommelbak in, zou ik zeggen.
Heb je geen andere broers, zussen of neven die hem zouden willen hebben?
Het opschonen van minstens één duikhorloge, en dan die Seconda en dat horloge van je grootvader er uit.
Juist.
Nee, man. Je hebt te veel duikhorloges. Zie plan Cartier. Een veel beter plan.
Nee, Zie boven. Je hebt al te veel horloges met een drukke bezel.
Ik zou ik niet zijn als ik dat niet het beste plan vond, naast de Cartier.
Gaaaaaaaaaaaaap.
Wat voegt dat in godsnaam toe aan die Halios? Of je moet Explorer er in, en dan Halios er uit flikkeren. Maar dan zou ik alsnog de Grand Seiko of Cartier er naast scoren.
Mijn ultieme advies:
- Serica duikertje
- Cartier Santos Galbee
- Grand Seiko 44GS
De rest er uit. Alternatief? De Squale HFLE in plaats van het Serica duikertje, en dan die rare militare er alsnog uit.
Klopt, daarmee dat hij best op leer staat.
Anderzijds kan een horloge van 12,6mm nooit erg hoog liggen.
puur op kastvorm zou ik voor de cartier gaan. dat is weer iets anders tussen jou collectie. maar die witte polar is ook rete vet. maja wel dubbele van het budget. wellicht eerst de cartier en dan zeggen we over een jaar of 2 rolex !
Deze heb ik weleens gepast en inderdaad een tof horloge. Hij is alleen niet echt blijven hangen om een of andere reden.
Gaat dus niet.
Ja daar kan ik ook niets aan veranderen.
Doen we.
Letterlijk niemand nee.
Genoteerd.
Nogmaals genoteerd.
Niets maar die halios mag van mij prima vertrekken als ofwel de Cartier of de Explorer zou komen. [quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:27, topic:518180”]
rare militare
[/quote]
Effe huilen hiervan
Ik bedoel vooral dat het lijkt alsof de deksel ver onder de lugs uitkomt als je begrijpt wat ik bedoel. Maar goed, misschien maar eens passen gewoon
Natuurlijk wel. Minder star worden en gewoon accepteren dat inzicht voortschrijdt.
Sorry man, in mijn hoofd is er maar één acceptabele 1521 uitvoering. Die is Ocean, gepolijst, met dubbel squale logo op de plaat en als het kan ook nog een gravure op de zijkant van de kast.
Heel tof horloge. Als ze deze uitbrengen in die opaline Pepsi variant zou ik hem echt wel heel graag willen hebben.
Ik denk dat ik vergeten was duidelijk te vermelden dat het een verjaardagscadeau was. En ff los van dat vind ik het een heel tof ding.
Des te langer ik erover nadenk des te meer ik tot de conclusie kom dat ik een net wat chiquer sporthorloge zoek.
Zowel de tudor als de explorer 1 zijn horloges die passen bij elke gelegenheid.
De tudor is de beste instapper in zijn segment zowel als de explorer 1.
Een Galbée dus! Alle andere horloges die je noemt, lijken al heel erg op wat je hebt. Van de Cartier krijg je geen spijt en past er perfect tussen
Welke, de HFLE of de Militare?
Dan hou je het verjaardagscadeau toch en bonjour je de andere twee duikertjes er toch uit? Dat is nou exact wat ik bedoel met niet star zijn. Soms moet je je darlings killen om verder te komen.
Als je dan een GS of Cartier toevoegt heb je in één klap een flexibeler verzameling die ook nog eens een upgrade heeft gehad.
Als je dan op lange termijn de neiging hebt om bijvoorbeeld die Explorer te kopen kun je op dat moment die Rus met die te korte wijzertjes en die Halios de deur uit gooien. Dan heb je op dat moment nog een Squale, Cartier/GS, Explorer en grootvader’s horloge in huis.
Wat ik voorstelde hoeft namelijk niet stante pede, dat kun je gefaseerd doen.
Just that. Op foto lijkt het dramatischer dan het is.
Ook eens de revival passen, die heeft dat niet.
Had het nu over de militaire, maar die HFLE heeft m’n vrouw ook voor me betaald
Ik denk dat ik hier maar eens mee begin en dan opnieuw begin met sparen.
Uitstekende keuze Ik zie het NA topic inclusief foto’s graag tegemoet!
Misschien wordt het tijd je posts van een soort ‘parent advisory’ achtig iets te voorzien. Om mensen te waarschuwen voor het konijnenhol van horloges kopen/verkopen