Dag collega liefhebbers, vandaag richt ik me tot jullie met hetzelfde type vraag zoals waarmee ik een jaar of twee terug HF voor het eerst lastig viel.
Destijds was ik op zoek naar een eerste automatisch horloge voor rond de €500,-. In ware HF traditie kreeg ik suggesties (waaronder het oprekken van het budget) en een daarvan was de Squale 1521 welke ik uiteindelijk kocht.
Nu twee jaar, na best wat horloges die zijn gekomen en gegaan is dit de stand van zaken:
Met de gegeven info zou ik de 2 Squale’s en het horloge van opa houden en doorsparen voor de GS. De rest van de opties zouden niet op mijn lijstje staan.
Ik zou de emotionele divers houden, maar bijv de halios + serica upgraden naar een Rolex OP/Explorer, Omega Aquaterra of Tudor Black Bay.
Heb je een duiker om te stompen, en een net wat leukere daily.
Explorer 2 in wit zou ik zelf niet doen. Is me niet tijdloos genoeg. Maar goed, ik heb dan ook een zwarte 16570. Het is alleen niet de bouwkwaliteit van nu.
Ik denk dat je jezelf het meeste plezier zou doen met het upgraden van de Halios naar een Explorer, omdat je zelf al aangeeft dat dit je dit type horloge het meest draagt.
Iets totaal anders zoals de cartier vind ik ook een leuk idee, maar je weet niet of het wat voor je is.
Decisions, decisions…
Uiteindelijk is het jouw besluit en kun je altijd tot een ander inzicht komen en weer iets anders gaan zoeken, dat is al leuk op zich
Uit dit rijtje zou ik voor de Cartier gaan, zoals je zelf al zegt is die het meest draagbaar gezien je kledingstijl en de categorie tool watches heb je in je huidige collectie wel afgedekt
Ja de Serica en Halios mogen eruit hoewel de Halios waarschijnlijk niet zoveel op levert dat het het waard maakt hem niet gewoon te houden.
Ja wilde het stil houden
Was een soort grail van me maar gepast en totaal afgehaakt op hoe ik hem vond dragen… misschien eens opnieuw proberen.
Gek vind ik leuk maar ik ben op zoek naar een horloge dat veruit het duurst gaat zijn van al m’n horloges tot dusver, ga dan liever voor iets veelzijdigs. Die glassbox chrono vind ik tof trouwens, zou alleen eerder voor een Zenith Chronomaster Original gaan:
Gelijk heb je, als het die van mij was zou ik iets meer jus in de collectie proberen te krijgen, dat is wat ik bedoelde.
Er zaten ook een aantal ver onder je budget en ook er boven natuurlijk .
Als aanvulling op de glassbox, de skipper is ook
Lastig man! Je gezicht toen je de BB54 om had, deed wel wat. Mimiek is vaak al een flinke weggever. IWC Aquatimer Chrono een optie op rubber? Explorer I in 36mm is ook echt heerlijk, maar wel echt afhankelijk wat je ermee wilt gaan doen. Daily beater? Dan de BB54!