NA: Un petit nouvel achat Français

Dag horlogevrienden, afgelopen juli voelde ik weer eens een gevoel opkomen dat ik eerder met betrekking tot horloges had gevoeld. Onrust. Ik begon mijn “collectie” met een duiker, de Squale 1521. Wat ik echter merkte was dat mijn smaak zich meer ging richten op wat kleinere sporthorloges. Zo kocht ik een Seiko Alpinist die weer weg ging omdat ik hem te dik vond dragen, een addiesdive in 36mm omdat ik eens een 36mm oyster-like kast wilde proberen en ook nog wat kleinere duikers als de Serica 5303 en de SuperSquale. Uiteindelijk kwam er een Halios Universa op mijn pad waar ik vertuit het meest naar grijp. Hij is 38mm, lekker dun, sportief en redelijk ingetogen. Nu kwam ik dus op het punt waar de onrust weer eens toe sloeg.

Ik zat inmiddels met drie duikers, de Serica, de Squale HFLE en de 1521 en een enkel sporthorloge terwijl mijn smaak daar meer naartoe begon te neigen. Tegelijkertijd bekwam me het gevoel dat ik niet perse een grote collectie wil maar liever upgrade tot ik een paar horloges heb waar ik echt weg van ben.

Op zoek naar de eerste upgrade verzocht ik de forumleden met me mee te denken in dit topic (klik) waar mooie suggesties werden gedaan maar eigenlijk bevestigde het vooral wat ik stiekem al een beetje in m’n hoofd had: Een Cartier Santos Galbee zou voor mij een perfecte toevoeging zijn die ook nog eens redelijk bereikbaar is.

Vervolgens heb ik een aardige tijd gezocht naar een exemplaar op Chrono. Met meerdere verkopers contact gehad maar vaak waren de risico’s te groot of de prijzen niet gunstig tot ik deze tegen kwam. Hij had wat imperfectie op de wijzerplaat maar in de tussentijd heb ik contact gehad met Mark van Tempus over wat een complete beurt (uurwerk en kast) en een nieuwe dial zal moeten gaan kosten. Dus de trekker over gehaald en hier is hij dan:

Eerste indrukken: het meest comfortabele horloge dat ik heb mogen dragen, heeerlijk plat en dun (8mm) en ook vanwege het formaat (29 x 41) merk je amper dat je een horloge draagt. De afwerking is van een hoger niveau dan wat ik eerder heb gehad, maar dat is niet heel raar gezien het prijspunt. Vind ook vooral de guiloche plaat echt heel tof.

Ook een leuk uurwerkje trouwens:

120 likes

Hele mooie aankoop. Prachtige Cartier :+1:t2: gefeliciteerd

1 like

Prachtige aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Mooie Cartier! Valt ook mooi om je pols, goed formaat.

1 like

Lekkere aanwinst, geniet ervan amigo!

1 like

Gaaf! Gefeliciteerd man. Echt een goede keuze, ik weet zeker dat er bij mij ooit nog een Galbée (of Carree) gaat komen. Geniet ervan! :smile:

1 like

Kijk, toch gelukt! Gefeliciteerd!

1 like

Thanks heren! ben er blij mee.

Moet zeggen dat ik nog wel even bang was dat hij te klein zou zijn. Het is ook nog steeds wel wennen maar dat komt vooral doordat de rest wat groter is.

3 likes

Félicitations! :fire:

Maarre, het moet toch zijn une petite NA Francoise?
Of zat ik die dag gaatjes te tellen in de plafondplaten?

2 likes

Een klassieker, man! Gefliciteerd en geniet ervan! :partying_face: :champagne:

1 like

Mooie aankoop! Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

het is er eentje waar je naar kunt blijven kijken :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Mooie Cartier :ok_hand: draag hem met plezier!

1 like

Fantastisch! Veel draagplezier!

1 like

Prachtige NA! :boom: :fire: en ook:

3 likes

Erg mooi horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Prachtige NA :heart_eyes:. Heel veel draagplezier.

1 like

Ziet eruit als de perfecte maat voor jouw pols. Proficiat ermee en veel draagplezier ervan!

1 like

Leuk hoor, een Cartier. Veel plezier ermee :+1:.

1 like

Thanks John! Ik moet je eerlijk bekennen dat mijn Frans van camping-niveau is en dat deze titel vanuit google translate is gekopieerd :rofl:

Thanks allemaal! :grin:

1 like