Dan hou je het verjaardagscadeau toch en bonjour je de andere twee duikertjes er toch uit? Dat is nou exact wat ik bedoel met niet star zijn. Soms moet je je darlings killen om verder te komen.
Als je dan een GS of Cartier toevoegt heb je in één klap een flexibeler verzameling die ook nog eens een upgrade heeft gehad.
Als je dan op lange termijn de neiging hebt om bijvoorbeeld die Explorer te kopen kun je op dat moment die Rus met die te korte wijzertjes en die Halios de deur uit gooien. Dan heb je op dat moment nog een Squale, Cartier/GS, Explorer en grootvader’s horloge in huis.
Wat ik voorstelde hoeft namelijk niet stante pede, dat kun je gefaseerd doen.
Misschien wordt het tijd je posts van een soort ‘parent advisory’ achtig iets te voorzien. Om mensen te waarschuwen voor het konijnenhol van horloges kopen/verkopen
Kijkend naar de merken die voor jou in aanmerking komen kan ik zeggen dat ik met allen (ruime) ervaring heb. Niet zozeer exact dezelfde horloges maar dus wel de merken. Na ruim 35 jaar Rolex horloges te hebben gedragen heb ik er nu geen één meer. Tijdens mijn dagelijkse bezigheden vond ik het niet meer verantwoord om ze te dragen. Cartier bezit ik nog steeds maar vind ik meer een horloge voor gelegenheden. Chique maar toch wel kwetsbaar. Tudor is een prima horloge voor het geld. Ik zelf heb de 41 mm black bay S&G die echter toch wel aan de (te) dikke kant is. Dus kies inderdaad voor een 54 of 58, maar is zoals jezelf al aangeeft weer een duiker. Als laatste GS. Eigenlijk is dit het meest veelzijdige horloge in mijn collectie. Kan echt overal en altijd bij gedragen worden, staat altijd op tijd (quartz versie), schitterend afgewerkt en valt totaal niet op. Mijn advies zou dus een GS zijn.
Wordt wel kwestie van ‘budget iets oprekken’, want pre-loved nog nauwelijks te vinden. Maar man, wat een geweldig horloge is dit, met ook nog 'ns heel fijne praktische specs. Maakt 'm prima geschikt als daily.
De Serica staat al in het blauw TK: Serica 5303-3 €975,- en de Halios mag er ook aan geloven maar daar moet ik nog wat foto’s van maken.
Bedankt voor het meedenken, stap één wordt de Cartier 2319. Dan wordt het denk ik sparen voor de Explorer I, de Zenith Chronomaster original, de Grand Seiko SLGH013 of de Chopard Alpine Eagle.
Althans, dat is wat ik nu denk maar wie weet hoe het er over een week of twee voor staat
Ik denk dat dit nu juist het leuke van de hobby is. De horloges die je laat zien, zijn nogal van die redelijk saaie doorsnee HF keuzes…niks mis mee.
Verdiep je eens in de wereld van vintage zou mijn suggestie zijn.
Ah ik zie dat ik te laat ben😂