Advies voor de collectie gevraagd

Heel tof horloge. Als ze deze uitbrengen in die opaline Pepsi variant zou ik hem echt wel heel graag willen hebben.

Ik denk dat ik vergeten was duidelijk te vermelden dat het een verjaardagscadeau was. En ff los van dat vind ik het een heel tof ding.

Des te langer ik erover nadenk des te meer ik tot de conclusie kom dat ik een net wat chiquer sporthorloge zoek.

1 like

Zowel de tudor als de explorer 1 zijn horloges die passen bij elke gelegenheid.

De tudor is de beste instapper in zijn segment zowel als de explorer 1.

1 like

Een Galbée dus! Alle andere horloges die je noemt, lijken al heel erg op wat je hebt. Van de Cartier krijg je geen spijt en past er perfect tussen

2 likes

Welke, de HFLE of de Militare?

Dan hou je het verjaardagscadeau toch en bonjour je de andere twee duikertjes er toch uit? Dat is nou exact wat ik bedoel met niet star zijn. Soms moet je je darlings killen om verder te komen.

Als je dan een GS of Cartier toevoegt heb je in één klap een flexibeler verzameling die ook nog eens een upgrade heeft gehad.

Als je dan op lange termijn de neiging hebt om bijvoorbeeld die Explorer te kopen kun je op dat moment die Rus met die te korte wijzertjes en die Halios de deur uit gooien. Dan heb je op dat moment nog een Squale, Cartier/GS, Explorer en grootvader’s horloge in huis.

Wat ik voorstelde hoeft namelijk niet stante pede, dat kun je gefaseerd doen.

3 likes

Just that. Op foto lijkt het dramatischer dan het is.

Ook eens de revival passen, die heeft dat niet.

1 like

Had het nu over de militaire, maar die HFLE heeft m’n vrouw ook voor me betaald :smiling_face_with_three_hearts:

Ik denk dat ik hier maar eens mee begin en dan opnieuw begin met sparen.

1 like

Uitstekende keuze :wink: Ik zie het NA topic inclusief foto’s graag tegemoet!

1 like

Misschien wordt het tijd je posts van een soort ‘parent advisory’ achtig iets te voorzien. Om mensen te waarschuwen voor het konijnenhol van horloges kopen/verkopen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Het zou zo het credo van Credor kunnen zijn :wink:

2 likes

Deze.

4 likes

Kijkend naar de merken die voor jou in aanmerking komen kan ik zeggen dat ik met allen (ruime) ervaring heb. Niet zozeer exact dezelfde horloges maar dus wel de merken. Na ruim 35 jaar Rolex horloges te hebben gedragen heb ik er nu geen één meer. Tijdens mijn dagelijkse bezigheden vond ik het niet meer verantwoord om ze te dragen. Cartier bezit ik nog steeds maar vind ik meer een horloge voor gelegenheden. Chique maar toch wel kwetsbaar. Tudor is een prima horloge voor het geld. Ik zelf heb de 41 mm black bay S&G die echter toch wel aan de (te) dikke kant is. Dus kies inderdaad voor een 54 of 58, maar is zoals jezelf al aangeeft weer een duiker. Als laatste GS. Eigenlijk is dit het meest veelzijdige horloge in mijn collectie. Kan echt overal en altijd bij gedragen worden, staat altijd op tijd (quartz versie), schitterend afgewerkt en valt totaal niet op. Mijn advies zou dus een GS zijn.

5 likes

Thanks voor je uitgebreide onderbouwing, waardeer ik!

Waar zit die kwetsbaarheid in voor jou?

Ik moet die SLGH013 nog een keer gaan passen maar ben bang dat hij me wel heel erg gaat bevallen. Twijfel enkel nog of de maat niet te groot zou zijn.

Ja, mijn eerdere idee is gisteren alleen maar versterkt. Ik zou, bij opeens beschikbaar komen van budget, gaan voor deze.

Wordt wel kwestie van ‘budget iets oprekken’, want pre-loved nog nauwelijks te vinden. Maar man, wat een geweldig horloge is dit, met ook nog 'ns heel fijne praktische specs. Maakt 'm prima geschikt als daily.

Nou ja, succes en veel plezier met de zoektocht!

2 likes

3 likes

Dames en heren, de kogel is door de kerk.

De Serica staat al in het blauw TK: Serica 5303-3 :small_blue_diamond: €975,- en de Halios mag er ook aan geloven maar daar moet ik nog wat foto’s van maken.

Bedankt voor het meedenken, stap één wordt de Cartier 2319. Dan wordt het denk ik sparen voor de Explorer I, de Zenith Chronomaster original, de Grand Seiko SLGH013 of de Chopard Alpine Eagle.

Althans, dat is wat ik nu denk maar wie weet hoe het er over een week of twee voor staat :face_with_peeking_eye:

6 likes

Ik denk dat dit nu juist het leuke van de hobby is. De horloges die je laat zien, zijn nogal van die redelijk saaie doorsnee HF keuzes…niks mis mee.
Verdiep je eens in de wereld van vintage zou mijn suggestie zijn.
Ah ik zie dat ik te laat ben😂

1 like

Update: de Serica is weg, de Halios staat te koop en de Santos Galbee 2319 is onderweg :smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Gefeliciteerd, man! :partying_face: :champagne:
Ga 'm ongetwijfeld nog wel 'n keer bewonderen!

1 like

Thanks, gaan we doen Ed!

1 like

Bij deze!

1 like