Advies voor een goede vriend

Een goede vriend van me loopt al jaren met een “budget” chronograaf en is niet een echt horlogefan. Hij verdient voldoende om een dikke klok te kopen. Vrijdag in de kroeg vertelde hij dat hij wel een Omega of andere dikke klok wil gaan kopen. Wat hij mooi vindt is met een beetje oranje en een band met oranje stiksels en van die kleine wijzertjes er in. Het wordt zijn dagelijks horloge. Hij heeft een handelsonderneming draagt echter zelden een pak of zo. Ik dacht gelijk aan een PO chrono.

deze http://www.omegawatches.com/gents/seamaster/planet-ocean-chrono/29105182

of deze http://www.omegawatches.com/gents/seamaster/planet-ocean-chrono/29105182

Hij zal het horloge lang dragen hem kennende. Ik heb nog nooit het genot mogen hebben een PO te dragen, wel een Speedmaster Automatic GMT wat ik een fantastisch horloge vindt.

Heeft iemand tips waar hij rekening mee moet houden wanneer hij een PO koopt?

Kent iemand een Omega dealer die veel heeft liggen (voorkeur regio Brabant Eindhoven)?

Kent iemand een adres waar nog even over de prijs obnderhandeld kan worden?

En tot slot zijn er mischien andere horloges, merken met een dergelijke uitstraling die “beter” zijn, denk aan restwaarde, betrouwbaarheid, uitstraling? Volgens mij kan je met Omega nooit fout, maar goed.

Hoi,

Kijk eens bij Wiliam Wien Watch op zijn site, vele Omega’s en met de PO kan je zeker niet fout mee gaan , robuust , degelijke betrouwbare uurwerken waar je vele jaren lang plezier aan zult beleven. Ik heb zelf de Omega seamaster Planet Ocean met het caliber 2500 d uurwerk erin. Nu zijn de 8500 uurwerken in de meerderheid maar ook wel dik 1100 eurie’s duurder in aanschaf.

Co-axiaal en dat loopt echt perfect. Ik heb er zeer veel schik mee en mijn klok is nu een jaartje oud en draag het met zeer veel plezier. Gaat ook niet meer de deur uit, had een Breitling Crosswind two tone nieuw in 2001 gekocht maar vond de klok na een 11 jaar wat te druk worden, tja soms ben je gewoon uitgekeken op een klok . Is natuurlijk een wat drukker ontwerp die Crosswind en je smaak veranderd nu eenmaal na zoveel jaren, met veel plezier de Crosswind te hebben gedragen is hij naar een nieuw baasje vertrokken. Succes met je zoek tocht.

koningcaris Schreef:

Een goede vriend van me loopt al jaren met een
"budget" chronograaf en is niet een echt
horlogefan. Hij verdient voldoende om een dikke
klok te kopen. Vrijdag in de kroeg vertelde hij
dat hij wel een Omega of andere dikke klok wil
gaan kopen. Wat hij mooi vindt is met een beetje
oranje en een band met oranje stiksels en van die
kleine wijzertjes er in. Het wordt zijn dagelijks
horloge. Hij heeft een handelsonderneming draagt
echter zelden een pak of zo. Ik dacht gelijk aan
een PO chrono.

deze
http://www.omegawatches.com/gents/seamaster/planet
-ocean-chrono/29105182

of deze
http://www.omegawatches.com/gents/seamaster/planet
-ocean-chrono/29105182

Hij zal het horloge lang dragen hem kennende. Ik
heb nog nooit het genot mogen hebben een PO te
dragen, wel een Speedmaster Automatic GMT wat ik
een fantastisch horloge vindt.

Heeft iemand tips waar hij rekening mee moet
houden wanneer hij een PO koopt?

Kent iemand een Omega dealer die veel heeft liggen
(voorkeur regio Brabant Eindhoven)?

Kent iemand een adres waar nog even over de prijs
obnderhandeld kan worden?

En tot slot zijn er mischien andere horloges,
merken met een dergelijke uitstraling die "beter"
zijn, denk aan restwaarde, betrouwbaarheid,
uitstraling? Volgens mij kan je met Omega nooit
fout, maar goed.

met de elementen die je hebt genoemd denk ik dat je met de po een hele goeie kandidaat hebt. kwa restwaarde misschien niet zo sterk als een populaire rolex, maar met wat geduld en de juiste plekjes, kun je een goeie inruilprijs krijgen.

misschieb goed om te weten is dat de po chrono ook in een nieuwe uitvoering is met 2 subdials. technisch gecompliceerder, duurder en met een mooier+zichtbaar uurwerk, maar van voren vind ik de ouwe esthetisch mooier.