Een Hamilton Field Watch automatic op staal, is ook altijd goed (tu).
Bedoel je overigens “rookie” in de zin van ik heb eigenlijk nooit horloges gedragen of in de zin van “ik wil een verzamel hobby beginnen” ?
wil je gewoon een fijn bruikbaar horloge en wil je je niet gelijk een buil van € 500,- vallen bekijk deze dan even.
m.i. tijdloos & sportief en geen gedoe,

Er gebeurt nu precies wat ik heb gezegd, een ieder probeert je warm te maken voor zijn eigen favorieten!
Dit is geen advies geven, maar heeft meer weg van brainwashing:D:S
Er gebeurt nu precies waar ik al bang voor was,n.l. een ieder probeert je warm te maken voor zijn eigen favorieten!
Dit is geen advies geven, maar heeft meer weg van brainwashing:D:S
Ach het maakt mij verder niet uit wat TS koopt. Of dit nu een Casio is of een Patek Philippe, het levert mij allemaal niks op en ik slaap er niet minder om. 
En wanneer je ‘advies’ vraagt aan een enthousiaste hobbyist, dan krijg je natuurlijk een antwoord dat bestaat uit een deel ervaring, persoonlijke voorkeur en smaak en vast nog een paar dingen. Volgens mij niks mis mee. Maar da’s mijn mening. 
Moolkeesje Schreef:
Er gebeurt nu precies waar ik al bang voor
was,n.l. een ieder probeert je warm te maken voor
zijn eigen favorieten!
Dit is geen advies geven, maar heeft meer weg van
brainwashing:D:S
Koop iets degelijks van een gangbaar merk. Wil je ooit een Tissot of een Certina inruilen of verkopen om een ander horloge aan te schaffen, dan gaat je dat lukken zonder veel problemen. Met meer obscure keuzes kan dat een stuk ingewikkelder zijn. En Tissot en Certina zijn gewoon prima keuzes in deze prijsklasse en hebben een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.
Een ‘tijdloos’ horloge is onmogelijk 
Maar wat dacht je van een Nederlandse Kiber, zoals deze GMT automaat?
Zadel die jongen nou niet met troep op…
tomhster Schreef:
Zadel die jongen nou niet met troep op…
nu je er toch over begint … Steinhart !!
wanneer je eenmaal eigenaar van een Steinhart bent
doormaak je een leerproces waarbij je in notime
alle ins en outs van de hor®o®logie leert kennen.
Dit topic kenmerkt precies waarom ik dit forum steeds minder leuk ga vinden. De werkelijk goed bedoelde en informatieve posts verdwijnen steeds meer in een repetitieve stroom van non-info.
Welkom Geert, ik zou ook eens het EHBO lijstje van het forum es doornemen om wat ideeen/beter beeld te krijgen. Met de zoekfunctie heb je em zo te pakken.