Doordat ik mezelf als een echt ‘horloge-rookie’ zou omschrijven, hoop ik via jullie advies te kunnen krijgen over de aanschaf van een nieuw horloge. Doordat de wereld van horloge erg groot is, hoop ik via dit forum een richting te krijgen.
Wat zoek ik:
Ik zoek een tijdloos elegant/sportief horloge voor een budget van +/- €500,-. Hopelijk kunnen jullie mij een richting (qua merken en typen) en tips geven.
Ik zou ook zeker even bij de middenklasse Seiko’s gaan kijken, ik ben niet zo thuis in de modelnummers maar kijk anders even op http://www.monsterwatches.eu
.
aansluitend op mijn vorige bericht en op de suggestie voor een Certina, vind ik de certina DS podium square chronograaf, ook erg mooi. Misschien alleen in het bruin met een lichtere cijferplaat.
Oppassen voor toeters en bellen.
die fout heb ik in het begin ook gemaakt maar daar stap je na een tijd weer vanaf. En dan zit je met een aantal horloges. Chrono. Ana digi. Compas baro enzovoort die je niet meer zou kopen. Mijn ervaring althans en die geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Welkom op dit forum.
Als je eenmaal aan de horloges begint…
dat houdt niet meer op.
Kijk eens bij HAMILTON degelijk Zwitsers en met goede ( mechanische ) uurwerken.
Was vroeger een Amerikaans merk en maakten o.a. horloges voor
militaire doeleinden.
Ze hebben mooie klassiekers.
Newbies met mechanische horloges is vaak een teleurstelling
een hoop gedoe met gelijkzetten van de secondes en datum
en uiteindelijk staat ie weer stil en kun he opnieuw beginnen, en dan nog regelmatig onderhoud etc.
let bij de keuze op het contrast van de wijzers met de wijzerplaat / bruikbaarheid in het donker, draagcomfort etc
ik zou je een KINETISCH horloge aanraden
of iets met solar drive.
en het is soms erg persoonlijk en onverklaarbaar waarom
een bepaald klokje je gaat bevallen,
daarvoor moet je waarschijnlijk eerst tien miskopen gedaan hebben voor je het gaat snappen.
Ook namens mij welkom hier Geert!
Als je al het idee had, dat op dit forum alle neuzen dezelfde kant op wijzen, ben je nu wel genezen daar van denk ik.
Kijk rustig rond hier en daar en vorm je eigen mening.
Er worden hier op ons onvolprezen forum zo veel modellen en dan ook nog in een meervoud van uitvoeringen getoond, dat er vast wel iets van je gading tussen zit!
Overhaast niets!
Welkom hier, Geert!
Altijd leuk een nieuw horloge uitzoeken! En met jouw budget kun je best wat leuks kopen. Er zijn hier al de nodige suggesties gedaan. Maar ik denk dat het je zoektocht vergemakkelijkt wanneer je voor jezelf bepaalt of je een automaat wilt of een quarthorloge. In het laatste geval heb je echt heel veel keuze, maar zou ik zelf voor merken als Tissot, Certina of Hamilton gaan. Nog een tip: ga een horloge altijd in het echt bekijken en doe het om. Pas dan voel je of je er echt een klik mee hebt. Maar tijdloos, elegant en sportief, dat is toch wel een beetje vaag. Heb je tot nu toe bij een juwelier of op internet al wat modellen gezien die jij mooi vindt?
Succes en veel plezier met je zoektocht!
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik binnenkort maar eens een juwelier binnenstap en wat ga passen. Ik weet nu in elk geval in welke richting ik wil kijken. Nogmaals bedankt voor de suggesties en tips, hier kan ik zeker wat mee.
Opeens weet je 't! Tijdloos, elegant en sportief en, op een paar tientjes na, ook nog eens binnen jouw budget: Certina DS-1. Imo een van de fraaiste horloges in deze prijsklasse.(tu)