Advies voor een horloge van 2,5jaar oud

Beste forumleden

Ik ben van plan een Oris TT3 Rose goud LE te kopen.
Dit horloge is nu CA 2,5jaar oud maar nieuw.
Gezien de prijs wat deze moet kosten wil ik graag vooraf weten of deze
eerst nog een service beurt nodig heeft?
Dit in verband met de smeer olie of deze al aan het uitdrogen is?
Graag jullie welkome advies.

M.V.G.

harb

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Maar als je dit horloge nieuw koopt bij een dealer, kan je misschien wel een servicebeurt verlangen als het horloge al 2,5 jaar is. De vraag is dus: koop je hem bij een AD, of particulier? Indien AD, dan zou ik zeker proberen of ze dit voor je kunnen doen, dan is het ook wel handig om te weten wat Oris als termijn adviseert (als argument).

Of wat extra korting, dat kan ook natuurlijk :slight_smile:

Hangt ervan af hoeveel ze gedragen werd of stil stond. Maar 2.5j is niet oud en normaal te vroeg voor een service beurt. Maar…hoe kan je de leeftijd controleren? Via aankoopfaktuur?
Koop je die privé of bij de dealer?

Het horloge is nieuw!!maar 2,5jaar oud.dus niet gedragen.
deze is te koop bij een AD.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Dat klopt dit kan ik zeker vragen.
Maar de vraag is wat kan ik verwachten zonder een service beurt
na 2,5jaar stilstand?

Groeten harb

SuperC Schreef:

In dat geval! Kan nooit kwaad om te vragen of ze
hem servicen (kunnen ze vaak inhouse doen).
Inderdaad met argument dat het horloge 2,5 jaar
heeft stilgelegen.

Als het horloge 2,5 jaar onder de etalagespots heeft gelegen, zou ik zeker een servicebeurt eisen als “part of the deal”. De olie kan door de hitte van die spots nl. behoorlijk zijn ingedikt, waardoor de smerende werking erg minimaal is geworden en er bij gebruik een aanzienlijke slijtage zal optreden.

Beste Brutus

Hier heb je wel een punt,dit kan ik natuurlijk wel navragen
maar of je dan een eerlijk antwoord krijgt is de vraag
Nu ligt dit klokje wel bij een gerenommeerde AD er
Dan wil ik nog even kwijt dat dit klokje list prijs bijna 10k is
en nu iets minder dan 5k is nog erg veel geld,als ik het koop is het
op zeer korte termijn,dus alle info is welkom.

GR harb

Brutus Schreef:

Als het horloge 2,5 jaar onder de etalagespots
heeft gelegen, zou ik zeker een servicebeurt eisen
als “part of the deal”. De olie kan door de hitte
van die spots nl. behoorlijk zijn ingedikt,
waardoor de smerende werking erg minimaal is
geworden en er bij gebruik een aanzienlijke
slijtage zal optreden.

Misschien kun je de dealer vertellen dat ORIS altijd “verse” horloges levert.

Dit is te lezen op blz. 8 in het magazine, HORLOGES winter 2003/2004, nummer 4.

Quote; Hotz: “we bergen de horloges altijd zonder banden op. Zodra er een bestelling komt worden de juiste bandjes bevestigd. Vrijwel altijd leveren we bestellingen nog dezelfde dag uit, daar zijn wij trots op en de juweliers die Oris verkopen waarderen die snelheid zeer. Een horloge dat langer dan 2 jaar in het magazijn ligt wordt eruit gehaald en weer helemaal opnieuw gecontroleerd. We hebben dus altijd “verse” horloges voor onze klanten” Unquote.

Indien wenselijk kan ik een copy van het artikel maken.

Persoonlijk zou ik geen moeite hebben met de aanschaf van dit horloge op basis van de kwaliteit van deze uurwerken.

Succes.

Brutus Schreef:

Als het horloge 2,5 jaar onder de etalagespots
heeft gelegen, zou ik zeker een servicebeurt eisen
als “part of the deal”. De olie kan door de hitte
van die spots nl. behoorlijk zijn ingedikt,
waardoor de smerende werking erg minimaal is
geworden en er bij gebruik een aanzienlijke
slijtage zal optreden.

Ben het hier wel mee eens, maar wil enkel toevoegen dat tegenwoordig bijna alle vitrines gekoeld zijn…

Beste harb,
er moet me toch iets van het hart.
Oris maakt bijzonder mooie klokken voor een hele aanvaardbare prijs.
Maar… ben je er heel zeker van dat dit het horloge is dat je al jaren hebt willen hebben, alleen vanwege de prijs buiten bereik was?
Voor 5K kun je namelijk ook (bijna) een “echt” horloge kopen.

Nogmaals, niets ten nadele van Oris, maar ik ben in mijn leven 2x net op tijd de winkel uit gelopen. Eén keer voor een Paul Picot Technicum (veel te groot voor mijn “damespols”) en een keer voor een VC Overseas die ik eigenlijk niet wilde hebben (maar hij zat zo lekker en het geld voor hetgeen ik eigenlijk wilde kopen stond al op mijn betaalrekening).
In plaats van de Paul Picot heb ik toen een auto gekocht. In plaats van de Overseas heb ik de bedoelde Blancpain gescoord.

Veel succes met je keuze (en je Oris).

Groet,
Han

Han R Schreef:

Beste harb,
er moet me toch iets van het hart.
Oris maakt bijzonder mooie klokken voor een hele
aanvaardbare prijs.
Maar… ben je er heel zeker van dat dit het
horloge is dat je al jaren hebt willen hebben,
alleen vanwege de prijs buiten bereik was?
Voor 5K kun je namelijk ook (bijna) een "echt"
horloge kopen.

Nogmaals, niets ten nadele van Oris, maar ik ben
in mijn leven 2x net op tijd de winkel uit
gelopen. Eén keer voor een Paul Picot Technicum
(veel te groot voor mijn “damespols”) en een keer
voor een VC Overseas die ik eigenlijk niet wilde
hebben (maar hij zat zo lekker en het geld voor
hetgeen ik eigenlijk wilde kopen stond al op mijn
betaalrekening).
In plaats van de Paul Picot heb ik toen een auto
gekocht. In plaats van de Overseas heb ik de
bedoelde Blancpain gescoord.

Veel succes met je keuze (en je Oris).

Groet,
Han

Vind je post netjes en erg goed bedoeld, maar het gedeelte met bijna “echt” horloge stoor ik me een beetje aan. Oris is in mijn ogen een degelijk merk en ook “echt”!!! Heeft zich als merk ronduit bewezen en maken prima horloges van hoge kwaliteit.
De woorden “niks ten nadele van Oris” hadden niet nodig hoeven zijn:

Benoem dan specifiek hetgeen dat je bedoeld. bijvoorbeeld: Wil je niet liever een manufactuur, want dat is voor een dergelijk bedrag ook bereikbaar.

Nogmaals vind je bedoeling top!!

Het verhaal van BIG_blue zegt het eigenlijk al.

Zelf heb ik aardig mazzel wat betreft beurtjes voor mijn horloges
alles loopt nog steeds supernauwkeurig.

En sommige zijn 11 jaar oud.

En vaak worden etalages uitgeruimd dus liggen ze grotendeels in de kluis tijdens die periode.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Normaal gesproken is service bij een horloge van 2,5 jaar oud bij een modern horloge niet nodig. Zo rond de vijf jaar preventief servicen is een goed idee maar zeer waarschijnlijk kan het horloge veel langer mee voordat hij slecht gaat lopen.

Maar goed, het feit dat het horloge er al 2,5 jaar ligt biedt kansen tot onderhandeling; óf een servicebeurt, óf nog wat extra’s aan de prijs doen.

Persoonlijk zou ik voor het laatste gaan maar doe wat jij denkt dat het beste is.

Veel succes met de aankoop!

Beste mensen
Bedankt voor alle info en adviezen.
Ik meen eens gelezen te hebben dat de huidige smeermiddelen,ik geloof dat
deze op silicone basis zijn, niet zo snel meer uitdrogen.
Ik had gehoopt dit bevestigt te zien.
@HanR ik vind dit een heel mooi klokje althans in de folder IRL heb ik dit
klokje nog niet gezien,maar voor 10k zou ik het zeker niet kopen,nu komt
deze aanbieding langs ,en ik toch al zoekende ben Rond de 5k is deze wel erg
aantrekkelijk.

Groeten harb

Als je een horloge koopt van ca 5k mag je toch verwachten dat het TIPTOP in orde is, zeker als het horloge hagelnieuw is en bij een AD gekocht. Een klant wil dan zekerheid, ook als er flinke korting wordt gegeven.

Als Oris haar producten serieus neemt (en dat doen ze zeker!!!), zal er positief worden gereageerd op de vraag om een extra servicebeurt. Zo’n Oris-servicebeurt kost ons als consument best veel geld maar voor een AD ligt die prijs mogelijk heel anders. Waar hebben we het over? €350,00? Is dat op 5k geen “afrondingsverschil”? Ik vermoed daarom dat je er wel uit gaat komen met de AD.

Succes en we zijn erg benieuwd naar de foto’s:)

Gr Ron

Hoi,

Ik zou er niet aan laten sleutelen. Het middel lijkt mij erger dan de kwaal. Als je een leuke prijs kunt bedingen bij aankoop, moet je gewoon tevreden zijn.
Zelf heb ik diverse horloge’s nieuw uit oude voorraad gekocht, en nooit problemen gehad met onregelmatig lopen. Nu betrof het hier wel Eta’s, één 2892 die drie a vier jaar bij de AD had gelegen, en twee 2824-2’s waarvan eentje bijna 10 jaar had stilgestaan.
Met beide geen enkel probleem gehad met onnauwkeurig lopen, beide lopen zelfs wat te snel. De 2892 is zelfs een toonbeeld van nauwkeurigheid, en pendelt zelfs rond de + 1 seconde per dag. De 2824-2’s lopen beide rond de 6-8 sec te snel per dag, afhankelijk van hun humeur.

Groet,

Nico.

Indien de Ad er in mee gaat om op zijn/haar kosten een sevicebeurt te laten doen… is dat zeker mee genomen.

Maar een 2,5 jaar “oud” horloge, die immers nooit gedragen is en dus geen slijtage heeft, is een servicebeurt nu (nog) niet nodig.

Tenzij… het horloge 2,5 jaar in een vitrine met hete lampen gelegen heeft (wat ik betwijfel).

Zelf heb ik 4 Oris horloges, waarvan 2 Occasions, en lopen allemaal iets voor (ca. 1 minuut in een week).

Succes met de koop… persoonlijk zou ik er ook voor gaan (als ik het geld heb)!!

Tenslotte… Oris ie een ECHT merk… en een eigen manufacture horloge kost meer dan € 5000,- (zoals Audemars Piquet en Patek Philippe) :smiley:

@LeoZ
Volgens mij gebruikt Oris Eta uurwerken als basis
en deze waar ik in geïnteresseerd ben op basis 7750 heb ik ergens gelezen

GR harb