Advies voor een nieuwe aankoop

Goedemorgen,

Zoals de titel al aangaf. Tijdens het scrollen deze morgen tijdens het genieten van een goed kopje :coffee: op het HF en UF realiseerde ik me dat ik een nieuw horloge wil :man_shrugging:

Allemaal goed, maar wat zoek je dan?
Iets in de aard van onderstaande modellen.
Deze zou erbij komen naast de Tudor GMT

Budget: 5k max op dit moment ( budget is voor de onderstaande modellen niet genoeg op dit moment I know :innocent:) maar het zijn wel de modellen waar ik mezelf op betrap om er steeds naar de zoeken.

• Cartier santos midsize is erg knap
  • Tudor Chrono
  • Omega speedmaster
  • JLC Polaris

Nu er zijn 2 opties:

1: Ik koop iets wat erop lijkt en mocht het niet bevallen ben ik geen smak geld kwijt.

2: Ik wacht en ga passen en koop " the real deal"

Optie 1 is op dit moment aan de winnende kant want ik wil nu iets nieuw :grinning_face_with_smiling_eyes:

Andere suggesties of voorstellen? Ik hoor ze graag!

1 like

Verklaar? :blush:

1 like

Lijkt me wat nipt niet?

@JohnD heb jij dat erbij geschreven bij die Cartier? :innocent:

1 like

Dit natuurlijk. Niet settelen voor een halfbakken copy van wat je eigenlijk wilt.

3 likes

Een Speedmaster met de kop er al af is toch prima te vinden binnen je budget?

Een 1861 speedy moet zeker lukken voor 5k. En absoluut voor de real deal gaan. Ik geloof niet dat je dezelfde beleving hebt met een halfbakken hommage. En op alle modellen zal je niet (veel) afschrijven als je deze met de kop eraf kunt kopen.

:point_up:

Speedmaster haal je met je budget wel.

2 likes

Als je een kratje Hertog Jan wegdrinkt en met je ogen knijpt is het net een JLC Polaris.

Maar goed, zelf zou ik voor de Spirit met champagne wijzerplaat gaan.

6 likes

Beste advies van al :grinning_face_with_smiling_eyes:
Geen idee maar ik vind de Longines “lomp” ogen…

1 like

De speedmaster is toch de meest iconische in je lijstje

Ik doe een paar dingen als ik in een situatie zit als dit:

1. Nooit iets kopen wat te veel van je budget inneemt voor de real deal. Als je rond de 5k hebt en naar dingen kijkt die iets daarboven liggen, ben je er al bijna. Dus niet nu 1-2k wegdoen aan horloges die je oke vindt, maar niet longterm zijn. Ik zou zeggen 250 euro max.

2. Nieuwe mooie horlogeband voor je huidige horloge(s) helpt mij vaak met de nieuwe horloge-jeuk weg te halen. Een mooie leren band, een rubberen duikband, tot een Nato-band of een Velcro; als het maar je huidige horloge(s) er anders laat uitzien.

3. Als je echt niks anders wil dan een nieuw horloge, zou ik voor een “oddball” horloge gaan, zodat wanneer je een van je heavy hitters koopt, hij nog steeds soms gedragen zal worden. Bijvoorbeeld, als er over een maandje de moonswatches (je hebt t al 10000x gehoord wss, maar ja) goed te kopen zijn, zou ik er daar een leuke van kopen. Dan heb je nog steeds genoeg spaargeld om over niet al te lang een van je grails te kopen, en heb je een leuk nieuw horloge.

3 likes

Dit is top :ok_hand:
En zoals @Rolopalooza al zei voor de “real deal” gaan…

1 like

Te vaak impulsief gekocht

Deze dan… nieuwe speedmaster nog in de stickers:

@SuperC kan vast nog wel wat voor je betekenen mbt je budget.

Optie 1, koop wat je hebben wilt, niet iets wat de jeuk snel verhelpt.

optie 2 in combinatie met optie 1 :smiley:

Die nieuwe Tudor Pro is zo vet! :heart_eyes: