Advies voor een vakantie / beater Duikershorloge

Goede dag HF leden.

Met een opkomende strand vakantie ben ik op zoek naar een niet al te dure maar toch leuke Duikershorloge. Ook na de vakantie ben ik van plan deze te gebruiken bij het sporten.
Mijn max. budget is rond de €200. Dit wordt voor mij een horloge dat ik ga gebruiken bij meer " wildere " activiteiten. Voor de formele activiteiten heb ik een Datejust.

Voor mij maakte automaat, quartz of Solar niet uit. Hoefdeook niet per se een datum op maar ja het was moeilijk om eentje te vinden zonder datum.
Ik heb de onderstaande 3 op het oog. Alemaal leuk.

Ik hoop dat jullie met jullie ervaring mij kunnen helpen met wat het beste zou zijn. Dank jullie voor jullie hulp.

-Citizen Promaster Diver Automatic NY0040-09E

• Citizen Promaster Marine green dial
  • Casio Duro Marlin Diver 200M Watch MDV106-1AV

6 likes

Ik zou de Duro kiezen en de rest aan de bar verbrassen :sunglasses:

2 likes

De groene Promaster zou ik niet als beater doen, beetje te uitgesproken kwa kleur.

Tussen de NY0400 en de Duro zou ik voor de eerste gaan, toch wel meer horloge voor je geld en ondanks dat het een automaat is kan deze behoorlijk wat hebben.

2 likes

Budget een beetje oprekken, maandje wachten en dan kan je uit de volgende lichting een MoonSwatch kopen😉

met het risico voor een nieuw topic relletje geschreven

1 like

Heb je al eens bij Oriënt gekeken? Leuke duikers voor weinig geld. Ik heb tijdje deze gehad voor vakanties en stranddagen.

5 likes

Deze suggestie wil ik onderschrijven. De Kamasu zweeft rond de twee honderd en is heel lang mijn daily geweest. In verschillende kleuren te krijgen.

6 likes

Idem … Kamasu mako iii vind je vaak in een aanbieding en heb je gelijk saffier en screw down crown

Nou heb ik gelijk weer zin in een Oriënt als zomerhorloge :sunglasses::grimacing:

3 likes

FTFY, dit zijn toch echt 2 verschillende modellen. Beide wel een degelijke keuze :+1:

2 likes

Citizen Promaster Diver Automatic NY0040-09E
Zou deze doen want automaat.

Ben je into groen en is quartz ok, dan die eco-drive. DIe laatste zou ik niet kopen. Vind ik minder tof dan de andere twee.

2 likes

De eco-drive of de Duro, beide in zat kleuren verkrijgbaar. De Citizen is echt een ISO-gecertificeerde diver.
Beide ook in het blauwe deel voor weinig :+1:

1 like

Dank jullie wel voor jullie hulp. Ikzelf neig richting de groene Citizen want ik ben wel van de kleurtjes. Alleen blauwe dial heb ik al.
Ik ga eerst meer lezen over Oriënt om een idee van te krijgen. Ik laat het weten waaneer ik uit ben.

Zonder zorgen een overal toepasbaar!

De Casio draagt wel een stuk forser dan de NY. Er staat een mooie set NY in het blauwe gedeelte volgens mij, op staal en rubber binnen jouw budget

1 like

Of deze:

Die draagt wat neutraler.

Verbaast me dat nog niemand Vostok heeft opgebracht als alternatief - dat is wel het eerste dat in mij zou opkomen voor de combo “duiker” en “beater” :wink:

Honderden combo’s te vinden voor dial, case en bezel (kleurtjes!), onverwoestbaar en niet duur.

1 like

Deze kost nieuw 179,- euro. Solar.
Kan je nog een pilsje kopen onderweg!