Advies voor eerste duiker

Ik zou graag wat advies willen voor een mooi duikershorloge. Budget hiervoor is zit tussen de 300-500 Euro. Dit zijn de vereisten;
-moet een automaat zijn
-saffier glas
-liefst Swiss Made
-een beetje vintage look hebben

Deze heb ik gevonden die aan al deze criteria voldoet maar ik twijfel wat aan het merk. Zijn er betere alternatieven?
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-one-vintage-red-767.html

Grtz,
J,

2 likes

Niet veel, zeker als het geen Seiko mag zijn

2 likes

Steinhart is een goede start. Kwaliteit voor een eerlijke prijs. Krijg je geen spijt van.

Goede keus.
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Wellicht een alternatief is Deep Blue met een stellita automaat wel eens in de aanbieding bij watch2day.
Succes!
Mvg. Bertjan

Echter is de originaliteit ver te zoeken bij dit merk. Enkele uitzonderingen daargelaten.

1 like

Mag tweedehands?

Whoop there it is…
http://www.ten2two.nl/?s_p_c_t=1342&ident=1&product_id=82&cat_id_4_1=3&page_num_4_1=1&prod_name_4_1=Zoeken…&back=1

4 likes

Tja het mag eventueel wel een Seiko zijn, die Swiss Made weegt nu niet zo zwaar door maar een vintage look wel en dat heb ik bij Seiko nog niet gezien.

2 likes

Seiko heeft zijn eigen vintage looks en die zijn van het merk zelf :grimacing:

4 likes

Originaliteit is niet altijd een must voor iedereen. Gewoon een mooi horloge met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding.

1 like

Als hij nog in nieuwstaat is wel. Tja ze weten hun inspiratie wel te halen ja nu die Vintage Red is wel gebaseerd op een een model dat allang uit productie is. Dan heb ik er geen probleem mee.

1 like

Welke maat mag het zijn?
Ik zie al een Certina voorbij komen welke ik zelf net heb verkocht die wel in die prijsrange viel. Ik kan hem je van harte aanbevelen, heel mooi afgewerkt, Zwitsers en een prima ETA 2824-2.

1 like

Dit is ook een hele fraaie :wink:

Maat 42mm. Ja die Certina is wel om over na te denken maar dan zal het een 2ehandse moeten zijn want de nieuwprijs gaat toch wel redelijk over het budget. Misschien eens kijken in de Hour Passion in Roermond misschien is daar wel een koopje te doen.

Hij komt dan wel 2de hands in beeld ja. Hij is 43mm en was mij te groot. Ik had hem van juni 2017 met 2 jaar garantie en alle dozen en papieren etc en die is binnen jouw budget zo goed als nieuw naar een ander gegaan. Qua afwerking beter en mooier dan de Seiko’s die je voor dat geld nieuw koopt.

Als je bereidt bent voor 2ehands dan komt er al meer in beeld. Ik heb nu zelf 2 Steinharts en bevallen goed. Een betere bang for your buck is er niet nieuw te krijgen in die range. De Steinharts hebben ETA 2824-2 Elaboré uurwerkje en die zijn echt goed kan ik je vertellen.

Edit: Ik zal nog even wat van mijn eigen plaatjes erbij doen, dat geeft een beter beeld dan de gerenderde plaatjes van de fabrikant.

3 likes

Prachtig setje dit👍

1 like

Glycine combat sub?
Alleen niet bepaald een vintage look…
Verder ven ik het eens met de andere suggesties

ik zou lekker ff sparen en dan meteen voor deze topper gaan…
gewoon omdat het kan

2 likes

Inderdaad, goed begonnen is het halve werk… Voldoet aan alle vereisten.

Voor de meeste duurt dat alleen jaren / is het onbereikbaar.