Welke maat Steinhart en welk type zoek je?
Ik heb een Ocean One met groene bezel in 39mm die ik overweeg te verkopen.
Ik zou graag de Vintage Red 42mm hebben, en als het de steinhart wordt denk ik wel dat ik een nieuwe koop sorry.
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-one-vintage-red-767.html
Hoef je je niet voor te verontschuldigen
Goeie keus, mooi horloge ook. Ik heb ook de OVM 39mm en bevalt zeer goed. Beiden trouwens dus ik kan het van harte aanbevelen net als de Certina.
Succes nog met keuze en zoektocht!
Hoe draait de bezel van zo’n Steinhart? Van wat ik heb gelezen lopen daar de meningen ook wat uit elkaar.
Ik kan hem alleen vergelijken met de Certina, het zijn de enige 2 duikers ooit in mijn bezit geweest. Had juli afgelopen jaar voor het eerst een duiker.
De certina draait stevig en op 60 posities, draaien ging na verloop iets soepeler en zonder speling. Het geluid vond ik minder plezant dan de Steinhart.
De Steinhart draait iets lichter en met mooier geluid op 120 posities. Echter heb ik bij beiden wel ietwat speling erop zitten. Stoort mij niet en de bezel is verder goed uitgelijnd en makkelijk en prettig in gebruik. Als je hem goed zet blijft het gewoon goed staan. De speling merk je alleen als je eraan gaat voelen. Stoort het je moet je het niet doen. Er zijn duurdere horloges die het niet veel beter doen naar het schijnt. Echter voor mij is het geen probleem.
Iemand ervaringen met Ancon? Deze vindt ik ook wel mooi https://www.seriouswatches.eu/collections/ancon/products/ancon-sea-shadow-ii-sea206 Maar misschien wat duur voor een Miyota in vergelijking met de Steinhart waar een ETA in zit.
Meningen graag
J,
Hoi @John_Locke gezien je nick neem ik aan dat je wat opmerkingen van een afgestudeerd filosoof wel welkom heet.
Ik werd voornamelijk getriggerd door één van jouw gewenste features, nl. -3 Swiss made.
Eerst even over de andere features: automaat is een persoonlijke keuze (die ik geheel onderschrijf), saffier glas lijkt me objectief gezien uitermate wenselijk en een ‘vintage look’ is ook weer een heel persoonlijke keuze.
Ik ‘moet’ toch echt een opmerking over je Swiss-made - eis maken. Swiss-made zegt echt bitter weinig over de liefde en kwaliteit die achter je horloge schuil gaan. Swiss made was ook iets wat ik eerst in al mijn horloges wilde maar van dat geloof ben ik snel afgestapt.
Desalniettemin: je bent uiteraard qua horloge-eisen vrij om te doen en laten wat je wilt, maar ik adviseer: google eens op de eigenschappen / achtergrond van het begrip Swiss made en then make up your mind again.
Binnen je budget bouw ik er zo 1 voor je.
20 atm saffier. Automaat. Ik heb van de 4 ETA Tudor kasten nog 1 over.
Als suggestie vind ik deze ook gaaf . Obris morgan Explorer.
Op de foto is de Explorer II
Idd, aan Veel Seiko horloges kun je wat (laten) modden, waaronder een saffier glaasje.
Yep, heb een Ancon en zit behoorlijk degelijk in elkaar voor zover ik heb ervaren.
Wel een headsup bij dit model, en met coatings in het algemeen: bedenk of je krassen in de kleurling je zouden storen. Heb bv horloges met een zwart kast. Vind ik erg stoer ogen. Maar een kras of buts waardoor je het staal eronder ziet vind ik een domper.
Longines Hydroconquest? Iets anders dan de eeuwige “Sub-look”. Dat wordt alleen wel tweedehands ivm je budget.
Koop die Certina DS Action Diver ! Eigen smoel en goede specs.
Heb hem zelf ook gehad zie pics. Liep makkelijk na afstellen binnen COSC.
Tot nu toe de mooiste optie die ik voorbij heb zien komen. Die Combat subs zijn gewoon leuk. Ze zijn met groene bezel op de baai te vinden binnen budget. Voordeel is dat ze vaak lekker plat zijn.
Maar als je het budget ophoogt naar de normale nieuwprijs van 750-800 krijg je plotseling concurrentie van de Eza Sealander:
Glycine combat sub👍
Mee eens! De Vintage Military tikt al je wensen af John_Locke !
Neem ik ook in de overweging maar nieuw wel een beetje buiten budget, Ik hou het verkoop gedeelte wel in het oog
Ik vind bij onze hele destijds die volgens mij een vergelijkbare kast en band heeft, dat de band niet mooi om een smallere pols valt. Krijg daardoor ondanks de 42mm breedte vd kast, toch één overhang gevoel.
Welk model is de rechter?