Advies voor eerste horlogeaankoop gevraagd!

Beste mede forumleden,

Al een tijdje ben ik opzoek naar een mooi duikhorloge dat aan mijn wensen voldoet (deze staan beneden aangegeven). Echter heb nog niet het perfecte horloge gevonden. Daarom zou ik graag van jullie ervaringen en kennis gebruik maken om mijn zoektocht te vergemakkelijken. Hieronder staat een lijst met vereisten, voorkeuren en afknappers om het voor jullie makkelijker te maken.

  1. Vereisten
    -stijl: duikhorloge
    -uurwerk in 't horloge: automaat, handopwinder
    -budget: 280 tot max 400 euro
    -staat: nieuw

  2. Voorkeur
    -uitstraling: moet niet te groots ogen op de pols zoals bijvoorbeeld een Seiko turtle
    -materiaal: staal, titanium
    -band: metaal of rubber (metaal het liefst met milled clisp)
    -formaat: diameter max: 42mm (met kroon 45), lug to lug max: 50mm, hoogte max 15mm
    -complicaties: datum, dag, GMT
    -kleuren: groen, zwart, blauw
    -verkoper: internet
    -voorkeur voor merken: van seiko tot micro brand
    -andere wensen: felle lume, coin edge bezel, keramische bezel, sea through caseback
    -glas: saffier met AR-coating en dome

  3. Afknappers
    -esthetische punten: een kastvorm die lijkt op een Seiko turtle
    -materiaal: messing, brons, koper
    -uurwerk: quartz

Alvast wil ik jullie erg bedanken voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Sander

1 like

Hoi Sander,

Zo zeg dat is een lange lijst met wensen…wat heb je tot nu toe zelf gevonden? Gewoon benieuwd? En waarom start je bij 280,-?

Hier is denk ik het antwoord: https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch.html?modell=149

Als je het budget iets oprekt heb je de GMT: https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch.html?modell=148

Mijn advies: gebruik de zoekfunctie…

Een SKX met de gewenste mods die je hierboven benoemd wellicht? :smile:

Edit: mits je de GMT functie kan missen

Beste Jeroen,

Tot nu toe heb ik de volgende horloges gevonden:
Steinhart ocean one 39
Precista PRS3
Phoibos PY007

De prijs begint bij 280 euro omdat onder deze prijs de gevonden horloges veelal niet aan mijn eisen/ wensen voldoen.
Je geeft ook al aan dat Steinhart een optie is, echter weet ik niet goed wat ik van ‘hommages’ moet vinden.

1 like

Seiko maakt een hele reeks divers die in je budget en wensen passen. Kijk regelmatig in het blauwe gedeelte en je vindt er vast een.

Welke Seiko in die price range kan je opnoemen die aan de eisen voldoen? Ik niet echt een.

Goed over nagedacht in ieder geval, chapeau!

Ik ben zelf niet erg bekend in deze prijsrange dus de echte adviezen laat ik aan een ander over.
Wel vind ik een Seiko SARB065 Cocktail Time een erg mooi klokje. Die is ook zeker te doen in dit budget maar geen duiker.

Ik vind een Lange & Söhne 1815 ook een erg mooi klokje. Alleen deze is niet te doen in dit budget en ook geen duiker. :wink:

2 likes

Geen GMT maar 42mm en chrono toch wel?

Duiker bedoel je? :face_with_hand_over_mouth:

De meeste Seiko duikers zijn groter dan 42mm.

Ja misschien heb je ook wel gelijk. 43/43.5 meestal.

1 like

Niet zo moeilijk en binnen je budget.
Vaak geïmiteerd, succesvol ontwerp dus:


Link: https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-1-black-keramik.html

Misschien wat voor je? Zijn denk ik nog nieuw te vinden met stalen(ratcheting) band en rubber in een setje… wil ik i.i.g nog een keer terug :face_with_raised_eyebrow: (ooit :crazy_face: )

140 ballen. 12,50 voor de NATO, heb je nog 130 Euro over voor leren banden of een Strapcode. De rubberen band… ach, ik zie net dat jij 'm wel zou dragen.

Als je echt op saffier staat kun je zelf modden of je kunt 'm voor 250 Euro bij Rob bestellen.

Voor 400 Euro ga je je wensenlijst niet in vervulling zien gaan. Trouwens, duikhorloges met see-through caseback zijn sowieso moeilijk te vinden.