Goedenavond,
Ik heb een vraag over waar ik wijzers voor een zakhorloge kan vinden om een vintage waltham zakhorloge te repareren. Ik heb al wat gespeurd online maar kon niet heel veel vinden. heb wel wat gevonden maar deze waren de verkeerde kleur of stijl.
groeten Dustin
1 like
Wat voor kleur moet het worden, goudkleur of geblauwd.
Welke lengte maat heeft de ze wijzer?
Het liefste goudkleur en de minuut wijzer is 18mm.
1 like
Vinwat heeft een huis vol laadjes en doosjes met onderdelen en allerlei dingen waarvan de gewone gebruiker niet eens weet dat je ze voor een horloge nodige hebt. Dus er is een goede kans dat hij je kan helpen.
En anders kun je hier kijken of ze iets hebben
http://www.ofrei.com/page629.html
of hier
https://www.pdizihaber.com/index.php?main_page=product_info&products_id=978786
Of zoek naar waltham spade minute hand
Controleer wel het kaliber.
1 like
Tja, als ik de foto goed bekijk, is de wijzer die er nu opzit niet de minutenwijzer maar de urenwijzer. Bij Waltham is het ook gebruikelijk dat de urenwijzer een breed pijlvormig uiteinde heeft, net zoals hier op de getoonde foto. De minutenwijzer is meestal slank zonder pijl vormig uiteinde. Daargelaten dat er ook wel een aantal uitvoeringen zijn waar de minutenwijzer wel een pijlvormig uiteinde heeft maar dan in een hele kleine uitvoering. Dat gezegd hebbende.
Kan je nog eens heel goed kijken.
Als de wijzer aan de fixeerring vastzit aan de onderkant van de twee fixeerringen, dan is het de urenwijzer. de bovenste fixeerring is dan voor de minutenwijzer die volgens mij is afgebroken resp. ontbreekt.
Dan als volgt, wat nodig is om de juiste wijzers erbij te vinden is het ook nodig om de maat te weten van de diameter van de cannon-pinion ofwel het minuten-rad wat op het centrum-rad zit, om te bepalen welke minutenwijzer op dat rad past en ook van het uren-rad, dus waar de urenwijzer op zit.
Dan als volgt, deze modellen werden ook veel uitgevoerd met geblauwde wijzers, met name als er zwarte indexen op de wijzerplaat staan.
Kortom indien mogelijk graag wat meer info zoals hierboven gevraagd.
Beter om dat middels een PB (persoonlijk bericht) te sturen. Ik zal dan ook wat voorbeelden laten zien van de wijzers die erop gemonteerd kunnen worden.
Ik hoor het wel,
dixi
2 likes
bedankt voor je info! ik zal er een in duiken.