Advies voor horlogemaker in Amsterdam voor IWC?

Hoi allemaal,

ik heb een IWC Ocean 500 automatik horloge van ca. 1980 die een service benodigd. Dus ik zou graag willen vragen of jullie een horlogemaker in Amsterdam (of nabij) kunnen aanbevelen? De horloge was niet zo duur, dus ik wil liever niet de hele prijs bij de geautoriseerde IWC service partner betalen (ik denk daar kost dat bijna zo veel als ik voor de horloge heb betaalt). De horloge heeft enkele problemtjes - de kroon komt uit, de power reserve is kort, er zijn nieuwe zegels nodig en ik heb een set nieuwe wijzers, die ik graag will laten inzetten.

Helaas heb ik geen horlogemakers in het forum gevonden. Kunnen er jullie een verdrouwbaare, zakkundige en niet te dure recommanderen?

Bedankt!

Jakob

1 like

Ik laat alles doen bij Wesseling en Vreeker te Alkmaar.
Daar heb ik goede ervaring mee.
Maar op het forum zijn ook hele goede vakmensen.

3 likes

Stuur m in elk geval niet naar IWC als je je horloge origineel en periode correct wil houden.

2 likes

Kijk hier eens:

1 like

:point_up: Dit.

Wesselink en Vreeker is vooral perfect voor Omega, en Rolex (dat laatste heb ik van horen zeggen).

Ook oa IWC kunnen ze prima, heb ik persoonlijk ervaren, maar moest wel 2x terug met kleine slordigheidjes, zoals gemorste en rommelig aangebrachte lume op de wijzers, en een stofje dat vergeten was te verwijderen van de plaat.
Het werd dan wel weer perfect en snel gecorrigeerd. Service is echt top, en dat maakt veel goed.

Mbt IWC heb ik persoonlijk nog betere ervaring met Timefix. Daar is het altijd in 1x perfect. Ik heb er al heel veel laten doen, en blijf me verbazen over Ed’s expertise.

2 likes

Hallo Jakob,

de Porsche Design Ocean 500 is er vanaf 1983 [ ref. 3500 ] Als het een uitvoering van deze serie is dan heeft IWC in Schaffhausen hiervoor alleen nog de juiste onderdelen.

Ben zelf IWC geautoriseerd op het hoogst mogelijke niveau als externe horlogemaker en kan u zeker helpen als het een referentie 3502 [vanaf 1985] , 3503 [vanaf 1987] of 3523 [vanaf 1994] is. Prijs voor full service met originele kroon en 2 jaar garantie zal op ongeveer € 595,- uitkomen [ mits er geen roest aanwezig is en de wijzerplaat pootjes in takt zijn ]. Buitenkant van het horloge blijft dan in de oorspronkelijke staat.

Vermoed dat dit een slechte vertaling is voor pakkingen ivm de waterdichtheid :wink:

Zit helaas niet in Amsterdam maar 175 Km verder naar het Oosten.

Groet,

André

Hartstikke bedankt voor jullie advies allemaal!

@Horloge24 mes excuses voor mijn slechte Nederlands - ik leer het pas sinds September :see_no_evil:
Dank je voor jouw propositie - ik zal het in aanmerking nemen! Waar is je werkplaats?

Hoezo dan? Vervangen die alles?

Herinner me AVW die een ouwe IWC gerelumed had teruggekregen bijvoorbeeld, want radium.

1 like

:weary: :upside_down_face:

Ok dan. Nooit iets naar IWC sturen dus. Mijn god…

Gerelumed met tritium.

Naja.

1 like