Helaas loopt mijn graag gedragen 007 sinds een paar dagen 30 sec. per dag achter. Misschien weet iemand een goed adres voor nakijken of revisie?W&V beginnen er niet aan en zeggen zelf te duur te zijn voor dit uurwerk. Ik wil geen nieuw uurwerk er in. Hij is al wat ouder maar nog steeds mooi.
Misschien zijn er horlogemakers die dit uurwerk willen nazien tegen een redelijke prijs?
Monsterwatches kan dat gemakkelijk oplossen.
Met een nieuw uurwerkje, allicht… Hij is geen horlogemaker.
Merkwaardige reactie van W&V trouwens.
Als je 'm te pakken krijgt…
ja dat is een dingetje
zelf ben ik uitgeweken naar @vierport voor reparatie van mijn twee SKX’en momenteel
ervaringen volgen spoedig maar de communicatie voorspelt in elk geval veel goeds
Eerlijke reactie toch? Servicebeurt van minimaal €150 voor een €150 horloge is weinig zinvol
Wat is je bezwaar daar tegen?
Kan de klant dat niet zelf bepalen…? Anyway, het is wat het is. Heb Hannus al een PB gestuurd.
Omdat ik graag wil dat uurwerk en horloge bij elkaar blijven. Is een gevoel. Dan blijft het wat meer origineel in mijn ogen.
En ja W&V zijn top. Ik kom er best wel, maar ze beginnen er liever niet aan en je betaalt zoveel als het horloge waard is.
Ik kan dat best begrijpen. Dat zou ik ook hebben bij het restaureren van bv de Jaguar E type met een limited edition high performance engine (bestaat niet) die van Winston Churchill is geweest. Maar niet bij een VW Kever met een 34pk 1200 waar er vele miljoenen van zijn gemaakt. Of mijn SKX. (Ik probeer je te helpen te overwegen dat gevoel los te laten. Je kunt het oude kaliber altijd bewaren voor de dag dat je zelf kunt reviseren )
edit, het zal toch niet dacht ik en zocht even: er waren wél een limited edition high performance engines van de E type, in de Low Drag Coupé en in de Lightweight. Ik hecht er aan om dat even recht te zetten. Maar je snapt wat ik bedoel.
Maakt het qua prijs veel uit?
Wat kost een nieuwe 7S36 en dan nog afregelen en inbouwen?
Bij een VW Kever zou ik hetzelfde gevoel hebben
Hetzelfde ongeveer als wat ik je voorstelde… …7s26 trouwens.
Ik vroeg er eens naar bij Monsterwatches-Rob en een 7s26 kwam op €50 toen. Dat is een absolute no brainer toch. (was in feb 2015 trouwens)
En terecht, je kan wel degelijk aan het motornummer zien of het ongeveer bij het bouwjaar van de Kever past (het grote Keverboek )
Voor de liefhebber wel degelijk belangrijk.
Ik meen onlangs op de website gelezen te hebben dat het nu 60 euro zou zijn. Kan je nog niet voor sukkelen denk ik dan!
Ik noemde juist de Kever omdat deze zo vaak gemod wordt. Net als de SKX. Door liefhebbers De mod-communitiy bestaat naast de originalteitsguru-gemeenschap, maar die is bij VW veel kleiner. Dat is anders bij exclusieve auto’s. Maar weer hetzelfde bij de SKX.
Je kunt je SKX ook upgraden met een 4R36 (drop in) of een 6R15 kaliber (moet je nog een passende stem en kroon bij vinden, als van een sarb059 dacht ik).
Blijf er een zwak voor houden zowel gepimpt als origineel.
Hoewel ik denk dat, nu ze schaarser worden, origineel de voorkeur heeft.
Sorry, on topic maar weer.