Sinds een jaar ben ik geïnteresseerd geraakt in horloges. Daarvoor was ik wel bekend met de grote merken maar kocht ik vooral de zogenaamde fashion merken. Met mijn hernieuwde interesse ben ik langzaam een collectie aan het opbouwen die straks idealiter uit 5-6 horloges bestaat. Het afgelopen jaar heb ik drie horloges mogen aanschaffen te weten:
Seiko skx013
Junghans MaxBill Chronoscope
Seiko Sarb033
Nu lijkt het alsof ik een Seiko fan ben, maar die kwamen toevallig elke keer als beste uit de bus wanneer ik op zoek ging met een wensen lijstje. Mijn wensen lijstje bij de skx013 was een diver onder de 40mm ( heb dunne polsen), geen hommage maar wel iconisch en onder de 400eu. Op zo’n manier is de Sarb naar voren gekomen toen ik op zoek ging naar een veelzijdige dresser met goede afwerking onder de 500eu. De Junghans was een aankoop met het hart, die vond ik zo mooi, daar kwam geen lijstje aan te pas.
Nu ben ik op zoek naar mijn volgende object maar kan nog niet beslissen. Ik heb zitten kijken naar:
Oris Big Crown pointer date, blauw
Oris diver 65 bronze bezel
farer Hopewell
Speedmaster Reduced
De prijsklasse is 1000-1500eu. Zoals je kunt zien zoek ik iets casuals met een fun factor. De Farer is leuk maar vraag me af wat ik daar over een paar jaar van vindt en wat dan nog de restwaarde is. Ook heb ik naar Nomos zitten kijken maar de echt leuke modellen zitten boven mijn budget en heb hier dezelfde zorgen als bij de Farer maar wel in mindere mate. In een ander potje spaar ik voor een Rolex DJ 1601, mat blauw, dus die moet je alvast bij de collectie denken.
Ik ben op zoek naar suggesties. Mag ook iets heel anders zijn dan mijn lijstje. Ben benieuwd en alvast dank voor jullie input. Zie hieronder een foto van mijn huidige collectie.
Al aan een longines conquest of hydroconquest gedacht?
Verschillende maten leverbaar en een mooi horloge wat in je collectie past. Zowel Quartz als Automaat.
Als ik op zoek ben naar een nieuw horloge, bezoek ik altijd dit fantastische blog. Helaas zit de schrijver een beetje op z’n centen en stoppen de guides bij €1000.
Hij kan toch ook nu één kopen en het na bepaalde tijd terug verkopen, dan heeft hij een groot deel terug en heeft hij ondertussen kunnen genieten van een fris horloge.
Pracht ding. Ze hebben allebei een plaatsje in mijn collectie straks. De DJ vult Het gat voor een vintage/ luxe segment horloge. En nu ben ik op zoek naar iets casuals
Die wat mij betreft
Erg gaaf lijstje qua keuzes heb je. Farer vind ik mooie horloges maken, die hier weinig te zien zijn. Beide Orissen zijn ook mooie dingen, met een eigen smoel. De Speedy vind ik een net-nietje maar ieder zijn mening .
De Oris Big Crown. Zonder twijfel.
Ik heb dit horloge 2 weken geleden om de pols gehad.
Chique, stoer, sportief het heeft het allemaal.
Voortreffelijke afwerking!
Op rubber of velours
Persoonlijk stapje meer dan de 65.
Volgens mij staat er nu in het blauwe gedeelte in te koop bij @Number4