Advies Vostok Europe

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum. Ik hoop dan ook dat ik dit op de juiste manier en op de juiste locatie post. In mijn zoektocht naar een nieuwe horloge viel mijn oog op de Vostok Europe Lunokhod 2 Multifunction YM86-​620A636.
Kan iemand mij van advies voorzien? Goede keus of zijn er betere alternatieven? Bedankt!

Met gebruik van de zoekfunctie vind je al vrij snel een aantal topics waarin fotos en ervaringen van Vostoks voorbij komen. Hoop dat je daarmee geholpen bent

Why? Wat spreekt je aan in die vostok Europa?

Vind de prijs nogal pittig voor een Vostok :see_no_evil:
Een Vostok moet in mijn ogen die onbreekbare simpele oerdegelijke modellen zijn die je voor enkele euro’s kan kopen.

Voor dat bedrag van +700€ koop ik liever iets anders maar als jij deze het mooiste vind moet je je gevoel volgen en deze halen :wink:

Vostok en Vostok Europe zijn twee verschillende merken, hebben niets met elkaar te maken

3 likes

Klopt, mijn excuses :pray:

1 like

Ik heb verder geen ervaring met Vostok Europe, toen ik fanatiek werd over horloges werd ik gelokt door de flashy designs maar raakte er snel op uitgekeken en ze zijn vrij groot. Ironisch genoeg wilde ik toen wel graag een Vostok uit Rusland!

In het begin van het merk wel. Ze maakte gebruik van de uurwerken van Vostok. 2432b. Deze kregen een VE rotor en blauwe schroeven. Heb enkele VE’s gehad. Enkel nog een gele Anchar over

2 likes

I stand corrected :innocent:

1 like

Ik heb er 2:

De datum(snel) verstelling gaat wat apart, wijzers voorbij de 12 en dan weer terugdraaien en dan weer voorbij de 12 enz.

Voor de rest geen negatieve ervaringen.

Why not !

2 likes

Voor bepalen alternatief is t wel makkelijk om te weten wat TS aanpreekt in bovenstaand model

1 like

Ik had een Gaz14 dual time. Volgens mij dezelfde specificaties ongeveer.
Prima horloge en goed afgewerkt voor zijn prijsklasse!

Zat een mooi afgewerkt vostok uurwerk in. Was ook beter afgeregeld dan een standaard vostok. Die laatsten ken ik zeer goed. :wink:

Verkocht, na jaren gebruik, omdat ik hem echt te groot vond.
Met het merk op zich is niks mis volgens mij.

1 like

Vostok Europe Lunokhod 2 Multifunction YM86-​620A636.

49 mm diameter en maar liefst 17.5 mm hoog :grimacing:
Wel met tritium gas tubes en 20 ATM, Seiko/Epson quartz uurwerk, een uurwerk dat
de helft van de kast meet!
Een zgn. K1 cristal, nu weet ik dat je daar zelfs met een balpen een kras in kan maken.
Maar de prijs ligt rond de 750 en daar kun je iets veel leukers en beters van kopen.
Zeker hier in het blauwe gedeelte.

1 like

Groot dus! :wink:

1 like

Klopt, dan weet je zeker dat je een Russisch uurwerk erin heb liggen. Ze zijn nu overgestapt op Seiko uurwerken (NH…) dus quick date :pray:.

Even een plaatje, voor het idee.
image
Ja, die is big, bold and bad! :muscle: Ja weet je, als dit de look is waarvoor je wil gaan: lekker doen, natuurlijk. Ik vind de kleur van de wijzerplaat wel mooi. Maar er zijn veel mooiere quartz chrono’s te koop, imo. Bijvoorbeeld:

Alle drie solar. Dus lekker pratisch en verder een stuk subtieler en fraaier uitgevoerd, if you ask me, Daarnaast veel draagbaarder, qua maat. Tenzij je een polsomvang van 20+ cm hebt, natuurlijk. Nou ja, doe ermee wat je wilt. Succes en veel plezier, met de zoektocht!

1 like