Ik heb met de kerst een prachtig horlogebandje van Molequin gekregen voor mijn Sarb035. Nu wil ik er een vouwsluiting op zetten. Graag zou ik willen weten welke betaalbare vouwsluitingen er aan te raden zijn.
Alvast bedankt, groeten Frank
Alvast bedankt, groeten Frank
Deze twee vind ik zelf erg fijn:
https://www.horlogebanden.com/vouwsluiting-voor-horlogebandje-staal/?classid=
deze raad ik af,
heb er twee gehad en eenmaal gebruiken en niet meer wisselen is aangeraden.
de kans bestaat dat het vijsje voor de band vast te zetten afbreekt of doordraait bij de tweede keer.
zo zijn die twee bij mij gesneuveld
Watchgecko sluitingen
Aan de prijs met Euro 45
Eigenlijk gewoon een copie van de Seiko sluiting
Draagt licht en eenvoudig te verstellen
Toch zeg ik blauw.
Dit om de lijn van de dial door te trekken naar band.
Verder hoe bevalt de Staudt?
Zit er zelf ook voor te kijken.
Ik zit alleen zelf in twijfel over de small second.
Eens, donkerblauw alligator vind ik ook het mooist.
Wilde eens wat anders
Was de eerste Molequin band om te proberen voor de zoner.
Geen spijt van en meerdere besteld
Staudt is super maar aan de prijs voor wat je krijgt. Je moet wel iets met het “merk@ hebben
Volg Yvo al van het prille begin. Had eerst een skeleton Staudt van het eerste uur. Heeft nooit goed gelopen en bevindt zich inmiddels in Yvo”s “museum”. Hij heeft hem ald inruil teruggenomen op deze.
Bevalt prima en draagt heerllihk
Kijk ook eens bij Tourby. Meer keus en vergelijkbaar uurwerk (en prijs). Wel opgelegde cijfers en de mogelijkheid voor 40mm
Zelf heb ik een voorkeur voor merken van nederlandse bodem.
Zo ook voor Staudt.
Hierin ligt mijn voorkeur nu bij de Praeludium Chronograph met Ivoor wijzerplaat.
Ik vind hierin de uitlijning van het geheel ronduit prachtig.
Hoe deze plaat uitkomt door het saffier kan je gewoon naar blijven kijken.
Zelf ben ik ook zeer gecharmeerd van de: van der Gang - 20019 Chronograaf Hoewel de meningen hier binnen het forum ver uit een lopen zelf vind ik persoonlijk de Praeludium Chronograph van staudt hierin niet aan onder doen, en prijs technisch ook aantrekkelijker.
Ai, da’s goed om te weten als ik ooit wil wisselen.
Bedankt voor de reacties, fijn om te weten welke sluitingen er in de praktijk goed werken.
Die van watchgecko zien er niet verkeerd uit.