Advies vraag 19mm band Seiko Alpinist

Afgelopen vrijdag heb ik de Seiko SPB243j1 binnen gekregen.
Een prachtige Seiko Alpinist op een fijne stalen band.

Ik vind het leuk om er ook eens een andere band op te zetten. Leer, iets van een nato.
Zelf al zitten googelen maar 19mm lijkt een beetje lastig daar is wat minder keuze in.
Je krijgt een leren 20mm band waarschijnlijk niet mooi tussen de lugs?
Hebben jullie een advies voor een gave band?

Ik hoor het graag.

Gr. André

3 likes

Keuze te over, maar kijk hier eens:

1 like

Aan mijn Alpinist SPB259 “Ginza” hangt nu een bandje van Monstraps.

Deze: https://monstraps.com/products/vintage-italian-waxed-leather-strap-turquoise?_pos=1&_sid=09156b5af&_ss=r

Ze hebben zelfs in 19mm een uitgebreid assortiment en keuze uit vele kleuren, en de kwaliteit is echt goed

3 likes

Als je leer/suede zoekt: Colareb.it heeft imo een mooie selectie, ook in 19mm.

Edit: niet gerealiseerd hoe mooi deze Alpinist is in het grijs. Prachtig!

2 likes

19mm nato is wat lastig. Dat wordt dan waarschijnlijk zwart als enige keus.
Suede bandjes zijn wel flexibel, dus is 20mm ook goed mogelijk.

De exacte bandaanzet is 19.3mm

1 like

Dank je wel, voor je info.
Vind hem ook heel mooi. Mooie maat, draagt heerlijk.

2 likes

Prachtige combinatie!

1 like

Cheapestnatostraps heeft keuze zat in 19mm qua nato. Ik heb er destijds een 5 tal gekocht voor mijn cwc g10.

4 likes

Vraag het @Ko-Banden of hij een mooie voor je kan maken.

2 likes

Ga je d´r ook mee het water in? Ik heb dezelfde Alpinist in het groen en heb er de afgelopen dagen regelmatig mee gezwommen. (Met stalen band)

1 like

Molequin, problem solved.

Nope. Ik draag mijn Alpinisten eigenlijk nooit in de zomerperiode. En in de winter zwem, sup, peddel of vaar ik niet :smiley:

1 like

Heb je er meer? Ik ben sinds 2 weken zeer verguld met mijn Alpinist, zo verguld dat ik er over denk om er ook eentje in blauw aan te schaffen. Het liefst de Mystic Forest, maar da´s effe zoeken.

1 like

SPB259 en SARB017.

1 like

Nee hoor.

Ik ben fan van de Radstock en Clanville van Watchgecko, en van de Rios Bedford van Horlogebanden. Dat zijn allemaal dunnere banden, erg fijn.

De NATO straps van Watchgecko zijn niet goedkoop, maar ik vind de stof erg fijn.

Kijk, da’s andere koek dan de gemiddelde NATO.

Plaatjes voor de sfeer:

Yema ook 19mm. Overigens kun je bij Yema, en dat komt niet vaak voor, ook gewoon een tropic van 19mm bestellen in het zwart of blauw.

Plenty opties dus.

2 likes

Thanks, genoeg om uit te kiezen!!

Vond nog een 19mm band in mijn voorraad. Wel een nette Hirsch sluiting er op gezet.

1 like

Hoi André,
Een Erika’s original zou hier mooi kunnen passen. Zij heeft veel keuze in 19mm. En je kunt ze leuk customizen.
Succes!

1 like