Advies waarde Speedmaster en Constellation

Goede middag, ik heb jullie advies nodig, mijn broer en ik hebben van mijn vader een speedmaster en constellation gehad, nu komt de tijd voor verdelen dus gaan de beide omega’s in de verkoop, maar dan hebben we wat info nodig van kenners, wie heeft waarde info voor

Omega Speedmaster 1967. Gekocht in 1969 145012. 26540627. Type 321
Compleet met garatie bewijs en aankoopnota (1969 juwelier Siebel)en doos en extra schakels originele band.

Omega constellation, 1957. Gekocht 09-11-1957 nr 14859869 garantie boekje gebruiksaanwijzing certifikaat chronometer en doos en overdoos

Alvast bedankt foor de informatie

Foto’s staan al,op forum

1 like

Omega Speedmaster 1967. Gekocht in 1969 145012. 26540627. Type 321
Compleet met garatie bewijs en aankoopnota en doos en extra schakels originele band.

als je wat foto’s plaatst kunnen we het beter zien , maar deze speedies gaan rap naar de 5000-5500 euro als ze mooi , helemaal origineel (geen parts vervangen) , gepatineerd en compleet zijn en prive op eBay oid verkoopt , als je een goede feedback hebt
als partikulier

de constellation weet ik niet

1 like

Denk dat de Speedy de dubbele waarde van de Connie vertegenwoordigd.

Connie: 1000-2000
Speedy: 3500-5000

1 like

Waarom worden ze verkocht? Deel gewoon het verschil in waarde en hou de horloges.

2 likes

http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/3902/062834c10878b2d5.jpg

Plaatje van TS gevonden.

Lijkt toch wel op een gouden…

Pie Pan toch? Bingo!

Klopt. Goud en staal. Niet volledig goud.

Ligt natuurlijk allemaal aan de algehele staat, serviceverleden etc. vandaar ook de marge van enkele 100den euri.

Zodra men op Catawiki, Ebay etc. het woord Omega hoort dan rijzen de prijzen vaak de pan uit.

Vaak op het belachelijke af.

Jup :wink:

Bij een complete set haal je er inderdaad meer uit.

Ik zou ze zelf persoonlijk houden. Maar als je ze toch weg wilt doen, stuur Rene maar een PM.

Volgens mij is het gewoon een bolle plaat en geen pie-pan…

Weet niet verschil tussen bolle plaat en pie pan,

Niet de originele gesp - jammer. Wel een heel mooie set. Als Omega-liefhebber verbaas ik me over het “dus” gaan ze in de verkoop. Vooral de Speedmaster is een knaller. Houden! :relaxed:

Klopt originele band is niet mee aanwezig, mijn vader had vroeger een perlon bandje op de constellation…

“Gewone” Connie

Pie Pan

1 like

Duidelijk geen pie pan dus…

Zoiets kun je toch niet over je hart krijgen om te verkopen?

Hee, da’s niet de correcte doos - maar ik heb een Chronostop, en heb daar wel interesse in! :smiley:

Dit is een Chronostop:

verder, wel heel goed dat je de papieren er bij hebt; dat scheelt best in waarde. Het is natuurlijk wat een gek er voor geeft, maar een '67 Speedmaster met originele stalen band er bij, en de papieren - ga je al rap over de 5000. De kunst is om het er ook echt voor te krijgen. :wink:

Welke doos is niet goed?

Ik weet het, misschien mijn broer uitkopen, maar dan moet ik wel de waarde weten…