Via google kwam ik op dit forum terecht, en ik vind het interessant alle horlogepraat te lezen. Zoveel verschillende smaken, en zoveel verschillende budgetten.
Onlangs ben ik mijn Tissot PRC 200 quartz verloren, en ik wil graag een nieuw horloge kopen.
Ik vind het alleen lastig een keuze te maken. Ik zou graag een stapje hogerop willen, en ook geen quartz meer willen. Liever een automaat, of kinetic/solar. Moet ik nog met extra zaken rekening houden als ik zo’n horloge nog nooit heb gehad? Ik zal hem veel dragen, dus hij zal hopelijk niet vaak stil vallen.
Ik overweeg de volgende klokken, ben benieuwd naar jullie mening/advies. € 1.000 is voor mij de absolute max, liever wat minder. Erg mooi vind ik een Tag Heuer Aqua racer Calibre 5 Diver, of de Omega SeaMaster, maar dat past even niet qua budget. Ik overweeg nu de volgende horloges:
hamilton heeft ook mooie klokjes in denk ik jouw stijl en budget.
veel dragen zegt overigens weinig over gangreserve… voor automatic en kinetic is t ook van belang om voldoende te bewegen met de pols. als je de hel dag achter de computer of geraniums zit, dan laadt ie niet op.
zelf heb ik tot 2x toe ervaren dat solar uitgeput raakt als je em onder je mouw houdt of als ie maar n beetje tl/spaarlamp verlichting krijgt.
verder wordt bij mechanische klokjes vaak n beurt om 5 jaar geadviseerd, dat kan afhankelijk v plaats en uurwerk wel enkele honderden euro’s kosten.
ook hebben mechanische vaak n hogere afwijking tov quartz. dus eens in de maand de tijd moeten verzetten kan voor komen.
dingen om misschien rekening mee te houden bij je keuze.
Een horloge kwijtraken? Ben wel benieuwd hoe dat is gegaan.
Maar om je vraag te beantwoorden, die Oris BC3 is wel gaaf.
Kijk ook eens bij Certina, die maken mooie horloges.
Beslist de ‘Tissot PRC 200 Automatic Chrono’ met
rode chronometer-wijzers.
Succes met het maken van de (juiste) keuze.
Met vriendelijke groet,
Inca
x 1 … als je een keuze uit de plaatjes moet maken, ga ik met Inca mee. Toch zou ik met Marnix of Louis mee gaan. Ik ben een enorme Seikofan, maar die Sportura’s verliezen wel waarde vind ik. Als je dan toch een Seiko wilt hebben, zou ik voor een Marine Master 300 gaan, Dracula Monster SRP313K1, nieuwe LE Blauwe monster SRP455 staat ergens een topic of een BFK (zwart of Pepsi). Je kunt dan zelfs voor EUR 800 meerdere horloges kopen en voor afwisseling zorgen. Vrees dat de modellen alleen niet je stijl zijn Succes!
Zonde van die PRC200. Altijd mooie klok gevonden. Mijn vader heeft er ook een.
Moet zeggen dat ik de automatische versie hiervan op die originele rubber band wel heel erg gaaf vind! Daar kun je volgens mij ook niet echt een miskoop aan doen.
Verder, ik ben erg gek op mijn Seiko Kinetic diver (BFK). Heb niet de Sportura, dus. Maar dat lijkt me ook geen verkeerde keuze.
Succes en veel plezier met het vinden van je nieuwe klok!
Wat een geniaal forum zeg, lekker zinvolle reacties ook!! Ben nu ineens erg gecharmeerd van die Certina DS diver automaat! Fraaie klok.
En van die NATO bandjes had ik nooit gehoord, maar vind het bijzonder cool, als afwisseling voor een stalen/leren band.
Vind nu met name de Longines en Certina cool. Victorinox komt ook op de long list.
Mijn Tissot ben ik trouwens verloren in het water, was met een bal aan het spelen met vrienden, en na wat wildebrassen ligt ie ergens op de bodem van het meer, erg jammer, niet meer kunnen vinden.
Wat een geniaal forum zeg, lekker zinvolle
reacties ook!! Ben nu ineens erg gecharmeerd van
die Certina DS diver automaat! Fraaie klok.
En van die NATO bandjes had ik nooit gehoord, maar
vind het bijzonder cool, als afwisseling voor een
stalen/leren band.
Vind nu met name de Longines en Certina cool.
Victorinox komt ook op de long list.
Mijn Tissot ben ik trouwens verloren in het water,
was met een bal aan het spelen met vrienden, en na
wat wildebrassen ligt ie ergens op de bodem van
het meer, erg jammer, niet meer kunnen vinden.
ook erg handig v nato… als 1 pin kapot gaat ligt ie niet meteen op de bodem vh meer
nato vind ik door de dunheid meer passe bij kleinere en/of plattere klokjes. voor de forsere vind ik zulu beter passen.
StarTimer Pilot Big Date Chronograph line. It comes in 44mm SS and SS/black PVD cases with new technical cordura straps. They are high value quartz chronographs with finishings similar to the automatic models: 100m water-resistant, screw-in crown, screw-down case-back, anti-reflective treated sapphire crystal, Superluminova treated hands and indexes and a Cessna Citation jet engraved on the case-back (Cessna Aircraft Corporation is our partner). New are also the military green and the camouflage grey 1/60 dials. For flying aces! http://www.alpina-watches.com/news/s...g-date_34.aspx