Alleen nu komt het, een originele buckle zoeken en welke band zou ik hier op gaan zetten. Traditioneel een strakke zwarte lederen band, of toch wat sportiever een rally band, zelf neig ik naar een zwart lederen hagedis… keuze genoeg maar wat moet je doen. Graag had ik gehoord wat jullie zouden doen in dit geval.
Een zwarte lederen band vind ik niet mooi ogen bij de toch al donkere sportieve wijzerplaat. Een licht bruine band zou wel kunnen. Of anders een lichte kleur perlon of canvas.
Ik zou persoonlijk voor een wat meer opvallende band gaan; bruin of donkerrood. Zwart vind ik wel erg saai en conservatief in combinatie met dit horloge!
Nato trouwens óók erg cool tijdens de zomermaanden! (vintage look!)
Ikzelf vind het aanstootgevend om stiksel te doen wat een accent op de wijzerplaat terug doet komen, dus ik ben het van harte eens met je NATO, alleen zou ik voor een effen band gaan. Daarom snap ik Damasko al jaren niet met die lelijke pret-stiksels van ze. Persoonlijke tic, uiteraard, mensen kunnen daar anders in staan, etc etc etc.
En de tweede, derde en vierde band die @SAT postte doen het voor mij nog het beste. Ikzelf zou als ik jou was, @rico1965, voor een chocolade- / donkerbruine vintage leren band gaan bij dit horloge.
En dan uiteindelijk bij een band uitkomen die ik er zelf zo rap mogelijk af zou slopen. Brrr. Zo zie je maar: Adviestopics zijn nooit een goed idee. Maar ik ben blij dat je blij bent.
Dat zal tegenvallen,hoort een 19mm aan(zo te zien heb je nu een 18mm eraan zitten)
Originele bandjes kun je op ebay vinden maar wel tegen de hoofdprijs.