Advies, welke Breitling

Ben meer te vinden voor de Colt.

1 like

Allen tot nu toe hartelijk dank voor het ‘meebeleven’. Een overweldigende voorkeur (13:3) voor de Steelfish, om diverse redenen. Heb de verkoper van de Steelfish inmiddels benaderd voor meerdere foto’s. Ben benieuwd wat daar uitkomt. Zal het vervolg melden!

Colt vind ik mooier, panda spreekt me wel aan. Maar ja, superquartz, ik heb er niet zoveel mee. En 44mm vind ik echt te groot, te zero’s zeg maar.

Gewoon doorsparen dus, krijg je absoluut nooit nie geen spijt van :wink:

1 like

Ik heb de voorloper van de colt, de aeromarine shark chrono in panda uitvoering. Leuk klokje. Ik heb kort daarna de niet chrono aeromarine shark met zwarte plaaat bij gekocht. Het zijn momenteel de enige klokjes die ik draag.

Het zijn btw allebei automaten.

1 like

Wat verwacht je zelf van de precisie van tijd? onderhoud en gemak… Die superquartz is superprecies, hoeft niet opgewonden te worden en vraagt veel minder onderhoud op de lange duur. Maar de automaat is toch iets meer ‘levend’ aan de pols en de secondewijzer glijd de tijd wat zachter weg dan de koele 1sec tik ;-). De rest is smaak, en je weet wat de fransen zeggen… ‘des gouts et des coulers ne se discute pas’

Ik persoonlijk… de colt, zeker met de gmt functie .

1 like

De superquartz is een voordeel (gemak, altijd op tijd) en een nadeel (quartz, zit nog een beetje met het (voor)oordeel m.b.t. quartz). Het formaat van mijn pols, 19+cm, past beter bij de Colt maar de SO vind ik meer een Breitling. De GMT is zeker een plus. En inderdaad, over smaak en kleur… :grin:

Tussen deze 2 kiezend; Steelfish

1 like

Lastige keuze, de steelfish heeft meer het
Breitling DNA, de colt is heeft dan weer een erg mooie band. Mocht de twijfel te groot zijn, wellicht is de colt 44 quartz (2014) een leuk alternatief

1 like

Bedankt voor de tip, vooral de chrono ziet er goed uit. Pfffffff…nog moeilijker :wink: en @BadgeandBezel en @watchagain helpen ook al niet met hun foto’s :confused:
Wacht nog steeds op de foto’s van de Steelfish die nog steeds in the picture is (ook al vanwege de prijs van €1250,-).

2 likes

Heb niet bijster veel kennis van Breitling, maar €1250,- voor een Steelfish is volgens mij een steal. Als ie nog in goede/redelijke staat is dan is het een no brainer zou ik zeggen. :wink:

1 like

Seawolf :innocent:

3 likes

Ik zou dan voor de Steelfish gaan, echter dan met de donkere plaat en niet met een witte. Ik vind 42 mm een heel mooi formaat.

Maar volgens mij wordt hier op het forum ook nog een leuke Avenger aangeboden, echter is die 45mm.

Denk zelf dat de grotere horloges weer een beetje op zun retour zijn. Dus ik zou vor een 42mm gaan

2 likes

Bij twijfel…doorsparen voor grail?

1 like

Denk het wel maar wellicht toch in de tussentijd (totdat de financiële doelen zijn bereikt) de Steelfish, kan altijd geflipperd worden :grinning:

Zo is het maar net. Als je het horloge een beetje scherp koopt dan verlies je er niks op.

Meeste nieuwe Breitlings kan je met ong 30 % korting krijgen