Advies, welke Breitling

Geacht Forum, hoewel mijn grail (op dit moment en voor hoelang weet ik niet) de Planet Ocean 8500 is ben ik ook wel gecharmeerd van twee Breitlings maar ik kom er niet uit welke mijn voorkeur heeft.
Wat advies, om welke reden dan ook (kwaliteit, calibre, mooi/lelijk, etc) zou een uitkomst zijn.
Het gaat om enerzijds de Breitling Steelfish A17360:

en de volgens mij minder bekende Colt II Chronograph A73387

Wat ik gezien heb (gebruikt) zijn beiden ongeveer even duur, de Steelfish is 42mm en uiteraard een automaat en de Colt is 44mm en een super-quartz. De cosmetische kwaliteit van beiden is ongeveer gelijk, denk dat de Colt er nog wat beter uit ziet. Bovenstaande foto’s zijn random van het net maar wel gekozen omdat het kwalitatief gelijkwaardige foto’s zijn.

May i have your votes en vast mijn dank bij voorbaat.

2 likes

Ik zou dan de SuperOcean kiezen (bovenste)
Net iets gaver!

1 like

Ik zou voor de bovenste gaan, heb weinig kaas gegeten van Breitlings maar ik vind die simpelweg mooier ;).
Ik heb hem hier ook wel eens in het blauw zien langskomen volgens mij(kan goed een ander model zijn), die was helemaal mooi.

1 like

Als ik zou moeten kiezen tussen deze 2, dan de Colt. Die ronde indices van de SuperOcean doen t niet voor mij. De oudere versie is echter wel heel mooi, maar met 41,5 mm mij net te klein…

Zouden echter beide niet mijn keuze zijn…

1 like

Steelfish

1 like

Colt. De 42mm is net te klein.

1 like

Superocean.

3 likes

Ik heb beide horloges gehad, alleen in het zwart. Fijne horloges. Grote nauwkeurigheid tegenover de charme van een automaat. Helaas voor jou heb ik geen voorkeur.

2 likes

De bovenste, automaat, iets eenvoudiger en de typische Breitling bezel.

groetjes Lenno

1 like

Lekker voor zijn broer gaan!

Enfin, anders toch de “oudere” superocean.

5 likes

Ben niet zo thuis in de wereld van Breitling. Maar vind dit een mooi model. Spreekt mij meer aan dan in OP geposte modellen.

6 likes

Laatst voor deze gekozen. :wink:

8 likes

Bovenste oogt net wat bruter zou mijn keuze zijn

1 like

Ik vind de SOSF de mooiste. Die was ook nieuw te verkrijgen in een 2000M uitvoering welke 44 MM was. Nu enkel nog tweedehands net zoals het hierboven getoonde exemplaar.

1 like

De Steelfish heeft meer Breitling looks.
Die dus.

Grt.

1 like

Steelfish (=Speelfilm volgens predictive-toetsenbord) mijn stem. Meestal gaat m’n voorkeur uit naar mechanische horloges.

1 like

Ik heb de Steelfish gehad in de 44 mm versie (2000 m) met een pro II stalen band. Heerlijk robuust horloge dat qua formaat heel mooi draagt. Aanrader!

1 like

Steelfish, gewoon mooier wat mij betreft.

1 like

Mijn voorkeur zou ook de Steelfish zijn. Gewoon een brute klok!

1 like

Ik zou voor de bovenste gaan, zal je geen spijt van hebben, maar je moet zelf die keuze maken en als je de keuze gemaakt hebt niet meer naar het ander horloge kijken, :laughing:

1 like