Ik ben al een tijdje op zoek/aan het sparen voor mijn eerste wat ‘duurdere’ horloge (tussen de 2k en 3k). Ik heb een aantal horloges van Tudor gepast die mij wel aanstaan (ook al zijn niet allen binnen budget), met name de volgende types vind ik interessant:
Rode Black Bay smiley
Black Bay GMT S&G
Black Bay 58 GMT
Maar ben stiekem ook veel aan het kijken naar een Breitling Chronomat, waar ik nu vanaf de plaatjes het meeste naar neig. Denk daarbij aan onderstaande model (foto van het forum van @genesis gebruikt):
Heeft iemand tips waar ik zo een Breitling eventueel zou kunnen passen, liefst in de buurt van Amsterdam?
Waar moet ik vooral op letten als ik er een ga kopen? Heb begrepen dat het goed is om rekening te houden met of het horloge recent een servicebeurt heeft gehad, of rekening houden met de kosten daarvan.
Ook advies m.b.t. waarom voor één van bovenstaande types te gaan is welkom, ondanks dat dat wellicht een groot deel te maken heeft met smaak.
Ik vind die Breitlings afgrijselijk, terwijl een BB58 achtig horloge er altijd wel in gaat. Ik zou liever de BB58 in OG kleurstelling pakken, maar de Smiley is niet verkeerd. Ook omdat ik een fetisj heb voor kleinere horloges.
Maar laat je vooral niet afleiden door mijn smaak.
Een blauwe zal het niet heel snel worden, omdat mijn broertje deze in het blauw heeft. Het liefst zou ik een rode hebben als ik voor dit model ga of heel misschien wil ik nog een zwarte overwegen
Over smaak valt idd niet te twisten!
Vanaf de foto vind ik hem prachtig! Vind het alleen zo lastig, omdat ik hem nooit in het echt heb gezien en/of gepast.
Die Breitling blijft tof. Houd er wel rekening mee dat die riders (kleine stukjes goud op de bezel) er bij deze modellen met regelmaat af komen. Heb het best vaak voorbij zien komen.
De Tudor’s zijn tof. Ik heb zelf een zwak voor die GMT S&G en de kwaliteit van Tudor op de pols blijft heel goed
“Heeft iemand tips waar ik zo een Breitling eventueel zou kunnen passen, liefst in de buurt van Amsterdam?”
Volgens mij heeft Gassan beide merken en kun je passen, voor de zekerheid, het gaat op afspraak