Advies

Laast werd ik te midden van een groep kennissen geconfronteerd met een luide vraag over m’n horloge (hé is dat een echte Rolex?) waardoor je toch ongewild een bepaald stempel op gedrukt krijgt en de aandacht naar jou gaat, waarbij ik me niet op m’n gemak voel . Natuurlijk zullen de meesten hier adviseren om daar lak aan te hebben, maar ik ben eigenlijk op zoek naar ander advies.
nl een onopvallend horloge van een merk dat alleen liefhebbers iets zegt, met de volgende eigenschappen: d= 39-42mm, h= max 12mm, inhouse, stalen band, behalve evt datum geen complicaties, zwemproof, liefst blauwe plaat en een prijs tot max 10k.
Zelf dacht ik aan zoiets:

Is dit wat ? Of heb je een betere suggestie ? Uiteraard zal ik in ieder geval 1 Rolex houden voor alle andere gelegenheden :wink:

6 likes

Grand Seiko.

5 likes

Die Glashutte :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Staat al heeel lang hoog op mijn verlanglijstje!

Zucht… de bracelet alleen al van dit horloge :kissing_closed_eyes:

3 likes

Ja, een Sub inderdaad.

1 like

Eerste gedachte is bij mij ook Grand Seiko.

Als inhouse geen harde eis is vind ik de IWC IW323909 ook wel een leuke suggestie

4 likes

Grand Seiko lijkt mij inderdaad de beste oplossing voor je " probleem ".
Al zijn er maar weinig mensen die opkijken van een IWC en in mindere mate van een Omega of Panerai denk ik.

1 like

budget beetje stretchen

22 likes

Shit…toch prachtig die IWC.

1 like

Ja…zo kan ik het ook.

3 likes

Glashutte Original: die zou ik doen!!!

1 like

Ok ok, op staal wordt het lastig :wink:

1 like

Prachtig, maar liever wel inhouse met een budget tot 10k

Zo, klaar. Hou je ook nog ong. 8k over.

Grand Seiko SBGV025

1 like

Dat is een droom ja. Maar dan hou ik geen geld over voor wat anders, en er is al een blnr onderweg. Die Glashütte kan ik voor 7,5k krijgen en de overseas komt op het dubbele.

1 like

@vierport heeft hem ook, erg gaaf! Ik stem ook op de eerstgenoemde.

3 likes

Zondag ga ik naar de PC om de Glashütte te passen. M’n vrouw vindt hem niet mooi, waardoor ik begon te twijfelen, maar ik ben blij dat veel liefhebbers hier er anders over denken. Ik heb hem nog nooit in het echt gezien, maar op een foto ziet het er erg mooi uit, met nog een soort van glidelock sluiting als bonus.
Ik dacht zelf ook nog aan een GP Laureato, maar vindt die te veel lijken op een AP 15400, en een hommage van 10k gaat me dan net te ver :smile:

Ik zou een Blancpain kopen en op nog luidere toon, het liefst met een Bolkestein- of Van Binsbergen-accentje, terug kaatsten

“Welnee, amice! Dit is een Blancpain natuurlijk, want Rolexen zijn veur paupers”

Dit kan ook met een Patekje, maar de kans dat die herkend worden is zoveel kleiner. :slight_smile:

ADDENDUM: [quote=“revanderpoel, post:18, topic:137039”]
de Glashütte te passen
[/quote]

Mooi ding. Heel erg mooi ding. Te ingetogen om ze op hun nummer te zetten. Maar goed. :slight_smile:

3 likes

Je omschrijft precies wat ik niet wil :+1:t2:
En een Patek zal nooit in mijn budget passen, omdat het in mijn geval ten koste zou gaan van andere leuke dingen en dat is het mij niet waard.
Ikzelf ben namelijk een pauper

Ingetogen is een perfecte bewoording van wat ik wel wil.

2 likes

Afgezien van de inhouse


Hou je wel 9625 euro over voor iets anders

8 likes

Welkom bij de club. :slight_smile: Soms is het leuk om je pretenties de vrije loop te laten. Bevrijdend.

Maar serieus: Waarom interesseert het je wat ze van je Rollie vinden? Als mensen je daarop afrekenen ben je ze liever kwijt dan rijk.

3 likes