Advies

een vraag/advies svp

recent met ebay actief gestart en eigenlijk in notime midden in de handel en binnen 1 week gelijk
2 Omega’s rijker. Geen echt grote bedragen, dus geld overgemaakt en de horloges netjes ontvangen.

Recent op een horloge geboden en door het niet behalen van minimumprijs was de veiling afgelopen.
Nu heb ik met de verkoper kontakt opgenomen en eigenlijk alsnog ( voor een aantrekkelijke prijs) kans het
horloge te kopen. Het bedrag is redelijk fors < 1000 euro. Wat is volgens jullie nu de minst onveilige wijze
om dit horloge in bezit te krijgen? Ik moet natuurlijk eerst geld overmaken voordat hij wat verzend.

  • Verkoper scoort 100 % bij >250 deals,
  • zegt dat alles genuin is etc etc., doos, papier
  • ik betaal nu via paypal gekoppeld aan creditkaart ( alleen paypal is volgens mij gekoppeld aan Ebay dus
    of dat kan geloof ik niet), paypal dekt voor circa 500 euro bij problemen
  • kan hij onder rembours verzenden? (vanuit Italie)

thanx voor jullie hullup

Loek

Eerst geld overmaken om iets gestuurd te krijgen is eigenlijk standaard, echter bij de meeste weet je wel dat je je spullen krijgt.

Weet je bijv zeker dat de mails van de verkoper afkomen ?

De verzekering van 500 van paypal geld alleen wanneer je iets via ebay, dus een gewonnen veiling, koopt, niet als je buiten ebay om iets van een ebay-lid koopt. Je kunt dus ook niet klagen bij ebay of negatieve feedback geven.

Wanneer je via creditcard betaald kun je wel weer je creditcard maatschappij om hulp vragen wanneer het echt mis loopt.
Je creditcard kan gekoppeld zijn aan je paypal account, je betaald via paypal, die verhalen het bij je creditcard maatschappij, zij verhalen het weer bij je bank.

Italië schijnt niet bekend te staan als het meest betrouwbare land vwb verdwenen postpakketten.

Al met al, voor een fors bedrag…zou ik het voorbij laten gaan, zoiets komt nog wel eens voorbij !

Dag Lucien,

dank je wel voor je reactie.

De mails komen wel van de verkoper en inderdaad moet het via ebay wil ik recht hebben op de verzekering van 500 euro.
Mijn visa in inderdaad gekoppeld aan paypal en op de visa heb ik van alles wat ik koop een jaar extra verzekering.
Zal eens vragen wat zij er van vinden.

Wil het pakket wel verzekerd laten versturen, als het dan verdwijnt wil ik niet mijn centen kwijt zijn.

Geloof niet dat dit horloge vaak voor deze prijs voorbij komt. Ik speel ,met de gedachte om de verkoper
eens zijn paspoort te laten mailen incl met de schriftelijke belofte dat hij het horloge verstuurd als hij
geld ontvangen heeft. Geloof dat als hij eerlijk is dat hij dat dan ook doet, ik zou dat wel doen.

Eigenlijk een gat in de markt om een bedrijf te hebben dat als intermediair fungeert tussen de verzender en de ontvanger
voor de afwikkeling van de financien en de merchandise. Kost dan wel extra verzend- en handelingskosten maar voor aardige
bedragen zou het een uitkomst zijn.

thanx

Loek

Dag Lucien,

dank je wel voor je reactie.

De mails komen wel van de verkoper en inderdaad moet het via ebay wil ik recht hebben op de verzekering van 500 euro.
Mijn visa in inderdaad gekoppeld aan paypal en op de visa heb ik van alles wat ik koop een jaar extra verzekering.
Zal eens vragen wat zij er van vinden.

Wil het pakket wel verzekerd laten versturen, als het dan verdwijnt wil ik niet mijn centen kwijt zijn.

Geloof niet dat dit horloge vaak voor deze prijs voorbij komt. Ik speel ,met de gedachte om de verkoper
eens zijn paspoort te laten mailen incl met de schriftelijke belofte dat hij het horloge verstuurd als hij
geld ontvangen heeft. Geloof dat als hij eerlijk is dat hij dat dan ook doet, ik zou dat wel doen.

Eigenlijk een gat in de markt om een bedrijf te hebben dat als intermediair fungeert tussen de verzender en de ontvanger
voor de afwikkeling van de financien en de merchandise. Kost dan wel extra verzend- en handelingskosten maar voor aardige
bedragen zou het een uitkomst zijn.

thanx

Loek

Als je met creditcard mag betalen, kun je de betaling binnen ik dacht 6 weken altijd terugdraaien met opgaaf van redenen. Bewaar daarom emails e.d. Via Paypal heb ik ook al een Ebay betaling laten terugdraaien omdat er niet geleverd werd. Informeer daarom even bij Paypall, Ik geloof niet dat terugdraaien te maken heeft met aankoop via Ebay, maar gewoon met betaling via Paypal

Zo kopen buiten eBay om zou ik niet doen, immers geen feedback mogelijkheid en geen Paypal eBay bescherming.
Als de verkoper betrouwbaar is zal deze met deze uitleg vast geen bezwaar hebben om het opnieuw bij eBay te koop te zetten voor de afgesproken prijs. Als je toch van gokken houdt kijk dan in de feedback score of er meer soortgelijke verkopen zijn gedaan.

Buiten Ebay kopen zou ik niet zo gauw doen. Helemaal niet omdat, naar ik begrepen heb, het artikel in principe al is verkocht. Maar omdat jij nu blijkbaar hoger bied wil hij het wel verkopen? Wie garandeert jou dat als de verkoper na jou een nog hoger bod krijgt, hij het artikel niet naar de nieuwe bieder stuurt en jou ‘vergeet’ je geld terug te storten?

Omdat het niet via de veiling is gegaan maar achteraf via de persoon zelf zou ik het niet zo gauw doen. Gewoon vragen of hij he topnieuw aan wil bieden, desnoods voor een nu kopen prijs zodat jij het direct kan kopen zonder de veiling af te wachten. :slight_smile:

quote:

Eigenlijk een gat in de markt om een bedrijf te hebben dat als intermediair fungeert tussen de verzender en de ontvanger
voor de afwikkeling van de financien en de merchandise. Kost dan wel extra verzend- en handelingskosten maar voor aardige
bedragen zou het een uitkomst zijn.

Volgens mij is dat gat in de markt al redelijk gevuld door de zgn, Escrow service…toch ? Helaas waren deze escrows ook niet helemaal waterdicht en zijn er nogal wat mensen door opgelicht.

@ loek,
bij 100% positieve feedback bij 250+ transacties zeg ik; staat bijna gelijk aan kopen zonder risico. je zou 1 van de eerdere kopers kunnen mailen buiten Italie, dit om uit te sluiten dat de feedback vals is.
idd wel even opnieuw aan laten bieden via ebay voor een nu-kopen prijs, dit geeft jou de mogelijkheid feedback te geven.
@ jaap-wim, er is geen eerdere koper, de minimum prijs is gewoon niet gehaald.
groet, frank.

Dag Jaap-Wim

Neen het artikel was niet verkocht. Ik was de hoogste bieder en datgene wat ik had geboden was te laag
tov het door de verkoper gesteld minimum. Ik heb toen zelf met hem contact opgenomen en gevraagd wat dan
zijn minimum was en hier zijn we eigenlijk uitgekomen.

De suggesties om het niet buiten Ebay om te doen neem ik ter harte. Ook zal ik hem verzoeken om
het nog een keer aan te bieden. Weet niet of de prijs dan wat stijgt tbv de afdracht aan Ebay.

dank je wel

Dag Frank,

Dank je voor je advies, ik zal inderdaad wel hier en daar iemand even polsen.
250 handlangers zal wel lastigs zijn of hij moet ambtenaar zijn :smiley:

gr
Loek

Het ligt er natuurlijk aan waar je in Italie moet zijn, maar is een retourvluchtje geen idee. Easy-Jet en andere, vliegen op diverse luchthavens in Italie. Voor rond de 100 Euro kun je vaak al op en neer.

Hoi Jurgen

Daar had ik ook al aan gedacht en het liefst gedaan. Echter tegenwoordig is 2 x 49 euro heen
en weer ook al gauw circa 250 euro incl alle veiligheid, brandstof etc etc etc toeslagen.

Pas weer in even op en neer naar Ierland geweest kan er dus over meepraten!

gr
Loek