Heren, (en dames )
In hoeverre is de linker Breitling een goed horloge om mee te beginnen, is hij te overdreven of niet. Ook zou ik graag willen weten hoe waardevast hij is of, als dat het geval is, in welke mate dit horloge meer waard gaat worden.
Vind jij hem mooi? Ja dan is het een goed horloge.
Waardevast? Niet echt, waarde vermeerdering? Nope.
Maar dat zijn zorgen als je het wilt verkopen lekker van genieten
De vraag is een beetje waarmee wil je beginnen?
Investeren of genieten van horloges?
Investeren? -> overslaan denk ik
genieten? -> wordt je er blij van als je er naar kijkt? Blijer dan van 4K op je bankrekening? indien ja, doen
Ik vind hem heel tof voor een Breitling, maar reken niet op waardestijging.
Waarom staan er drie verschillende bedragen onder?
Bovenstaand is adviesprijs ⊠de goedkoopste de meeneemprijs (zal denk ik bij outlet Roermond zijn)
Adviesprijs
Verkoopprijs
Inkoopprijs
Ik dacht ârestwaarde na 1 jaarâ en ârestwaarde na 2 jaarâ, maar jouw verklaring klinkt logischer.
Ik vind het persoonlijk een mooi horloge en als je een Breitling fan bent is het een mooie combinatie. Er zijn wel vergelijkbare daydates die je goedkoper kunt halen als je daar naar op zoek bent. Bijvoorbeeld een Mido Commander, een Bulova Super Seville of een Orient daydate.
Maar als jij hem mooi vind en wil gaan dragen voor een langere periode dan kun je hem kopen. Ik zou horloges niet perse kopen als investering, tot nu toe heeft het mij altijd gewoon geld gekost.
Sorry.
Breitling is een merk dat net als veel andere door een puur commercieel bedrijf wordt gemaakt, dit betekend dat er veel winst gemaakt moet worden en dus: veel productie == veel aanbod == relatief weinig vraag == geen grote collectors waarde. De gemiddelde Breitling is nieuw voor 20% korting te krijgen, zakt daarna nog wat in waarde en blijft daar hangen.
Breitling is geen haute horlogerie dus die plus heb je ook niet. Niet dat de stempel van een Patek betekend dat het horloge automatisch geld waard wordt.
In het kort, als je het horloge mooi vindt moet je het kopen, in geval van Breitling met korting. Als je een goed belegingsstuk zoekt moet je even door naar de aandelenbeurs
Mooi horloge!
Om mee te beginnen? Moet je zelf weten, waarom niet?
Waardevast? Niet echt⊠maar dat is met 95% de horloges het geval
Ik zou willen stellen: dat is voor 99.9% van de horloges het geval
hahahaha
Dit klinkt anders ook wel als een correcte redenering
Hahaha⊠goede!
Aan TS: Nee, een Breitling is niet waardevast maar ze hebben wel een soort bodem waarde. Als je kijkt naar het gros van de tweedehands Breitlings op MP dan zie je daar wel een trend. Ze blijven altijd zo rond de 2k waard voor de meeste modellen en met een aantal uitschieters die iets meer waard blijven zoals een Navitimer.
Als je die voor 2550 kan oppikken dan denk ik niet dat je er veel op gaat verliezen.
Als het je aanspreekt, zou ik het gewoon doen. Een horloge koop je omdat je hem mooi vind. Waardevastheid is voor mij geen reden om een horloge te kopen (of niet).
Breitling heeft ontegenzeglijk een eigen âsmoelâ., en zijn daardoor âan acquired tasteâ.Maar zoals altijd met âan acquired tasteâ zijn er haters en lovers. Persoonlijk hou ik er van, dus ik zeg kopen die Breitling.