Advies

Binnenkort op vakantie en op zoek naar een vakantie horloge.
De keus is gevallen op een moonswatch of een Apple Watch.
Wie wat hoe of wanneer

1 like

Dat hangt er vanaf wat je zoekt. Als je wilt weten hoe laat het is dan een Moonswatch. Als je uit je slaap wilt worden gehouden bij iedere e-mail die er binnen komt en zenuwachtig moet kijken of je wel genoeg stappen hebt gedaan dan een Apple Watch. Begrijp me niet verkeerd hoor want ik heb ook een Apple Watch maar die gaat zeker niet mee op vakantie.

13 likes

Wat?? :hushed:

juiceshocked-surprised

Moonswatch is meer een verzamelding, gaat supersnel kapot i.v.m. plastick behuizing en mee zwemmen is lastig, het kan maar gezien de kwaliteit zou ik dat niet aandurven.

Dan zou ik de Apple Watch doen!
Of voor die 300 een leuke Seiko aanschaffen!

1 like

Beide een rare keuze als vakantiehorloge… :thinking:

6 likes

Ik ga ook voor antwoord C: geen van bovenstaande.

Voor mij is een Hamilton Khaki Field nog steeds het ultieme vakantiehorloge.

Een mooie 2ehandse moet binnen budget passen.

2 likes

Ik denk dat het noemen van een Apple Watch toch in de buurt komt van godslastering op dit forum. Inderdaad wellicht een leuke Seiko of stevige G-Shock? Heb zelf een zwarte G-Shock die overal naartoe gaat en alles aan kan. Geen zorgen over krassen, deukjes of een kapot horloge. Uiteraard ook persoonlijke voorkeur!

2 likes

Dat dus!

Vroeger ging er altijd een Seiko duiker mee op vakantie. Lekker zorgeloos plezier. Maar dat werd op een gegeven moment een Squale. Nog leuker en nooit meer naar iets anders verlangd. Een Apple Watch word ik als horlogeliefhebber niet blij van. En met een Moonswatch zou ik veel te bang zijn dat ie stuk gaat. Lekker een Squale dus. Die zijn gebouwd voor vakantie-avonturen met veel water. Precies zoals ik graag vakantie vier. :desert_island: :ocean: :diving_mask:

1 like

Zit nog wel een aardig verschil tussen beiden.
Zou zelf op vakantie een smartwatch vermijden… Maar dat is mijn persoonlijke mening

1 like

:point_up_2: dit dus
Zoek een leuke duiker van bijvoorbeeld Citizen, Seiko of Timex uit en klaar :+1:t2:

Geen van beiden. Ik heb zelf een Moonswatch, leuk hebbeding maar de kwaliteit is mwah…

Ik stel ook de Casioak voor, metal case zit in jouw prijsklasse. Echt vakantie horloge, analoog, 5 wekkers, shock proof, 200m WR.

Maar iets van Citizen, Timex etc. kan uiteraard ook.

1 like

Ik zou de smartwatch helemaal vermijden :grin:

1 like

Er is helemaal niets luxe aan een Moonswatch…

:point_up_2:t3: Dat dus…

Geen van beiden.
Deze, voor 8 tientjes.

CLASSIC GA-2100-1AER ZWART

4 likes

Ik neem altijd mijn SKX009J mee. Maar die kocht ik 17 jaar terug nieuw voor 120 euro en daar vind je ze niet meer voor… …laatste service 6 jaar terug en die kostte ook al niets, want zelf gedaan. :face_with_monocle:

Van je genoemde opties - geen van beiden. Tenzij je de Moonswatch al hebt, dan zou ik die desnoods gewoon gebruiken. Gaat-ie stuk - hee, 260 euro. En gewoon leverbaar. Big deal. :wink:

Daar kan je toch niet zwemmen?

Doet mij wel afvragen wat voor soort vakantie het is.
Verschilende tijdzones, GMT misschien een idee? Seiko
Of waterdicht tot 200m, Citizen NY40?
Seiko Alpinist?
Op rubber, staal of leer?
Leuk (zomer) dial kleurtje?

Etc, etc,…

Deze gewoon…

https://www.horlogeforum.nl/t/te-koop-helson-sharkmaster-300-big-triangle-zwart-no-date/472810

1 like

Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik neem op vakantie altijd mijn Garmin Vivoactive 4 mee. Voornamelijk omdat ik geen zin heb mijn Omega in hotels te moeten laten liggen, ik veel activiteiten onderneem tijdens vakantie waar water bij komt kijken, en de stopwatch veel gebruik. Dan nog het gemak van automatische instelling tijd. Zet dan op mijn telefoon alle alerts uit en dan heb je een prima actieve vakantie horloge.

1 like

Waarom zou je dat niet mee kunnen zwemmen? ( mits je dat bedoelt). De Hamilton is 10 bar waterdicht. Met de moonswatch en haar 3 bar zou ik je dat wel afraden.

Wat meer informatie over het type vakantie zou inderdaad wel helpen.