Aangezien ik een tijdje niet actief ben geweest op 't forum. Dit i.v.m. een adempauze om te kijken wat “geen horloges” met mij zou doen. Als kleine jongen bezeten van horloges, tevens was ik ook een flipperiaan in optima forma, werd moe van mijzelf. Een horloge rijker en weer een illusie armer, ik denk dat dit heel herkenbaar is voor een ieder hier. Nu probeer ik het plezier weer terug te krijgen in deze mooie hobby. Ik ga terug naar de basis, de vintage horloges. Hebben jullie voor mij nog tips van merken en types die de moeite waard zijn t.a.v. het verzamelen en in de prijsklasse tot aan +/-€400. Ik denk aan Divers en Chronografen wel het grote formaat >41 gezien mijn polsomtrek. Ik verneem graag jullie reacties!
Alvast bedankt.
Welkom terug, Erik.
Misschien vind je zakhorloges met lugs (meestal omgebouwde Russische Molnia’s) ook leuk, die hebben een forse maat en zijn ook niet duur. Het zijn dan geen divers of chrono’s nee. Succes!
De Tissot Seastar T12 is de enige vintage van +41mm die ik zo snel kan bedenken. (Is 42 mm) maar om er een voor 400 op de kop te tikken zal denk ik wel lastig worden. Succes met de zoektocht!