Advies?

Hallo Horlogevrienden,

Aangezien ik een tijdje niet actief ben geweest op 't forum. Dit i.v.m. een adempauze om te kijken wat “geen horloges” met mij zou doen. Als kleine jongen bezeten van horloges, tevens was ik ook een flipperiaan in optima forma, werd moe van mijzelf. Een horloge rijker en weer een illusie armer, ik denk dat dit heel herkenbaar is voor een ieder hier. Nu probeer ik het plezier weer terug te krijgen in deze mooie hobby. Ik ga terug naar de basis, de vintage horloges. Hebben jullie voor mij nog tips van merken en types die de moeite waard zijn t.a.v. het verzamelen en in de prijsklasse tot aan +/-€400. Ik denk aan Divers en Chronografen wel het grote formaat >41 gezien mijn polsomtrek. Ik verneem graag jullie reacties!
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Erik

Hoi Erik,
Advies mbt iets vintage kan ik je niet geven maar welkom terug :+1:

1 like

Vintage en >41 wordt heel moeilijk denk ik

1 like

Koop hem voordat ik het doe :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Vintage en 41mm+ ?

Sterkte daarmee… ga je bijna niet vinden.

2 likes

Welkom terug, Erik.
Misschien vind je zakhorloges met lugs (meestal omgebouwde Russische Molnia’s) ook leuk, die hebben een forse maat en zijn ook niet duur. Het zijn dan geen divers of chrono’s nee. Succes!

1 like

Vintage groter dan 41 mm ga je wel vinden maar niet onder de 400 euro. Denk dan aan oude duikers etc maar die zijn meestal veel duurder.

1 like

Kijk is het linkje hierboven :grin: Een Seiko 6309 zou je ook prima voor onder de 400 moeten kunnen vinden.

2 likes

Misschien oude Russische duikers voor die prijs. Heb me er nooit zo in verdiept, maar die zijn volgens mij vrij groot en niet zo duur.

Voor 400 euro kan je een 36mm Zwitserse vintage chrono halen als je goed zoekt of een leuke 38mm diver. Maar daar houdt wel een beetje op.

1 like

De Tissot Seastar T12 is de enige vintage van +41mm die ik zo snel kan bedenken. (Is 42 mm) maar om er een voor 400 op de kop te tikken zal denk ik wel lastig worden. Succes met de zoektocht!

1 like