Hieronder staat links mijn Nettuno-1, net terug van de horlogedokter voor wat inwendig herstel, doorsmeren en olie verversen.
Het is mijn daily beater / sporter / snorkelaar die er nu weer tegenaan moet kunnen.
Meestal draag ik 'm op zwart rubber of op zwart leer, zelden of nooit op staal.
Nu heb ik in mijn rommellaadje nog een bezelinsert liggen die qua formaat op deze Nettuno past.
Op de foto rechts heb ik die bezelinsert er even bovenop gelegd (vandaar dat 'ie wat hoger ligt).
De zwarte insert die er nu op zit is licht gehavend maar voor een daily workhorse vind ik het nog niet echt storend.
Maar met die silver/alu-look insert is het ineens een héél ander klokje, vind ik: het effect is groter dan ik eigenlijk vooraf had verwacht.
De vraag is nu: "houwen zoals-ie-is? of een minimod?"
Eerlijk gezegd kom ik er niet uit (en zó leuk vind ik het vervangen van de insert bij dit type bezel -met wegspringend naar veertje- nou niet om te doen)
Dus graag jullie mening.
(voorzover verder nog van belang voor de meningsvorming: de fotoos zijn bij matig licht genomen en ik wilde niet flitsen; het glas is saffier en de wijzerplaat is heel zwart)
Doen, door de alu bezel vind ik dat de aandacht meer verlegd wordt naar de strakke zwarte wijzerplaat. Het geeft het horloge meteen ook een wat moderne uitstraling, frisser, en zoals v3t3ran ook al schreef, die zwarte is zo gewoontjes en heeft iedereen al.
go 4 it