Adviezen voor nieuw horloge

Gegroet Forumleden, dit is mijn eerste bericht op dit forum. Zo’n anderhalf jaar geleden begon deze hobby voor mij en sindsdien heb ik al een aantal horloges aangeschaft. Zijn allemaal erg leuk, maar ben nu op zoek naar een wat serieuzer horloge. Mijn oog valt momenteel op de Hamilton Khaki Field Automatic


Alleen zag ik hier de volgende opmerkingen over voorbij komen:

  • Het glas is erg reflecterend
  • De WR is niet altijd in orde, ik heb een aantal keer gelezen dat mensen last hadden van condens in het horloge na bijv. het handen wassen.
    Hebben jullie hier ervaring met dit horloge gehad?
    Als alternatief kwam de Seiko Alpinist SPB197

    Hebben jullie nog andere alternatieven voor een soortgelijk everyday watch? (Op de Seiko SARBs na). Max. 800 eurotjes
3 likes

Rolex explorer?

4 likes

had mijn bericht net bewerkt, deze valt toch net even buiten het budget :grin:

1 like

Sinn 556A. Regelmatig hier te koop op het forum voor < 800 euro. Die van mezelf net verkocht, maar niet omdat die niet beviel, maar omdat ik wat anders nog mooier vond.

1 like

Welkom op HF! Van de twee door jou genoemde horloges zou ik voor de Seiko gaan. Die spreekt mij gewoon net wat meer aan. Maar aan de Hamilton heb je ook zeker geen slecht horloge.

Je bent op zoek naar een horloge voor elke dag. Ik denk dat de door jou aangedragen ‘Alpinist’ een prima kandidaat is. Daar ga je decennialang probleemloos horlogeplezier aan beleven!

1 like

Ik heb zelf ook de kaki field in 38mm
Zeer tevreden over. Ik had ook die berichten gelezen over waterdichtheid, maar tot nu toe totaal geen last van gehad.

3 likes

Ook hier een vote voor de Seiko. De recente “baby alpinist” is ook erg fraai en zou ook een optie kunnen zijn.

Een Traska Summiteer zou je ook nog kunnen bekijken.

Overigens heb ik met een soortgelijke zoektocht gezeten… Zou je ook nog even kunnen doorlezen. Klikkerdeklik

2 likes

Dat is goed om te horen! Ziet er goed uit om de pols!

1 like

Sommige mensen moeten hun horloges zelf betalen.
Best raar maar het is zo.

5 likes

Ga ik even doorlezen, die baby alpinist had ik ook wel voorbij zien komen, moet ik even beter naar kijken! Deze heeft in ieder geval geen cyclops lens, iets waar ik niet al te fan van ben. Die textuur van de wijzerplaat ziet er ook fraai uit!

:wave:

1 like

Tissot gentlemen Powermatic

4 likes

De nieuwe Archimede Klassik 200.

Kras vaste kast, 39mm, in blauw of wit, lijkt een toppertje.

1 like

Had ik ook naar gekeken inderdaad, zag hem vandaag nog in de etalage liggen in zaandam, alleen is er gewoon iets met die bezel wat niet helemaal klopt voor mij ofzo, misschien de verhouding met de lugs, kan het niet zo goed omschrijven.

Ziet er best goed uit qua verhoudingen, wellicht beter te beoordelen op een leren band 🤷🏻. Heb je het ook om de pols geslingerd?

4 likes

Ah oké, ik heb weinig met straps.

Succes met de jacht iig :+1:

1 like

Nee dat nog niet, ga ik sowieso nog proberen. Ik ben ook vooral aan het zoeken naar een strapmonster waar ik lekker mee kan variëren, voor een bracelet pak ik nu mijn modded Seiko 5 Sport erbij

2 likes

Dankjewel, komt zeker goed :ok_hand:

1 like