Field watch in compacte maat... maar welke?

Beste allen,

Denk dat iedereen het wel kent… De zoektocht naar een nieuw horloge.
Momenteel heb ik een Seiko SKX023 die ik eigenlijk dagelijks draag… Prima formaat en lekker draagbaar.

Echter kriebelt het wel een beetje voor een andere daily. Idealiter zou ik graag een Explorer of Black Bay 36 aanschaffen… Maar die prijs kan ik toch niet echt rechtvaardigen voor mijzelf.
Maar goed, wel richting een field watch dus. 38mm is wel een beetje de max vind ikzelf en de 46mm lug-to-lug van de SKX023 is wel prettig en past mijn kleinere pols goed.

Het wensenlijstje dat ik een beetje heb:

  • 38mm / 46mm lug-to-lug (pak em beet)
  • Stalen band
  • Zwarte plaat
  • Automaat
  • Enige waterdichtheid (maar hoge waarden zijn niet belangrijk)
  • Saffier
  • Max zo rond de EU 800,-

Usual suspects die ik al wel serieus aan het overwegen ben:

  • Hamilton Khaki Field Auto 38
  • Seiko baby Alpinist SPB159J1 (en dan met een strapcode band)

De vraag is of mensen nog mooie adviezen hebben die ik echt moet bekijken? Micro brands zijn geen no-go en eisenlijstje is afgezien van de maat wel wat flexibel. Hoop dat er nog mooie outsiders zijn die ik mis…

3 likes

Zoiets?

4 likes

2 antwoorden, ofwel de Hamilton, ofwel een Serica 4512

3 likes

Als een handwinder ook mocht kon je een PRS-29 van Smiths halen.

Misschien is de PRS-25 met zwarte Explorer plaat wat? Ik zou liever de handwinder zonder Mercedes wijzers pakken, maar jij zegt automaat.

Wachten tot augustus en de nieuwe Alpinist 1959 scoren.

15 likes

Ik vind 800 euro toch nog wel aardig wat geld voor iets dat niet je eerste keus is. Zou je niet nog heel even doorsparen voor de black bay 36?

4 likes

#heeleven

Ja dat is een goede opmerking… :+1:
De Hamilton is wel voor iets boven de 400 EU vinden wat natuurlijk wel wat anders is dan 800 is. Ik hoef ook zeker geen 800 uit te geven als dat niet nodig is.

De Smiths heeft inderdaad ook wel iets… Ik weet niet of ik de reissue van die Alpinist (1959) echt fraai ga vinden.

Precies. Zijstapjes of net-nietjes kosten relatief veel voor het kleine beetje plezier of de korte endorfine shot.

2 likes

Overigens gaat het mij bij een Black Bay 36 niet zo zeer om het door moeten sparen maar meer of ik dat bedrag aan een horloge zou willen uitgeven… Ik weet dat er hier mensen zat zijn die het doen en dat is natuurlijk prima… Maar voor mij weet ik toch niet of ik dat zou doen.

2 likes

Archimede outdoor iets voor je?

960 op staal, 880 op leer.

tempua8239b-a2-1-h_29BIabd6Zvqg4i_600x600@2x

2 likes

Ik heb er ook een tijd over getwijfeld of ik dat bedrag wel wou uitgeven aan een horloge, ook of ik een black bay of een 2dehands 36mm explorer wou (prijzen waren toen nog relatief gelijkaardig). Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en mij nog geen seconde beklaagd over de bb36. Is tot nog toe nog altijd mijn duurste horloge geweest.

2 likes

Ja dat is subjectief natuurlijk. Ikzelf vond het waard om een bb36 te hebben. Heb meerdere Sarb’s verkocht om een de BB te kopen, nooit meer teruggekeken.

2 likes

Er is maar één manier om erachter te komen :smile: Kopen dat ding!

Je kan hem ook weer verkopen he

1 like

Boven budget, maar geweldig

1 like

Timefactors (Smiths, Precista…) heeft inderdaad goed spul, maar dan moet je wel plooien naar de nukken van Oppergod Eddie Platts :smiley:

1 like

Daar zit zeker wat in.

Sinn 556A, net 5 mm te groot met 38,5 mm en iets duurder, maar veel horloge voor je geld en fenomenale kast…

2 likes

Sinn is een optie, zou de 556i dan wel een mooie optie vinden…

2 likes

Dit wil je. Geloof me.
Hamilton Khaki Pilot Pioneer.
Topic kan op slot :lock:

14 likes