Advies nodig betreffend een Seiko BELLMATIK op de Marktplaats http://link.marktplaats.nl/362719796
Aangezien reparatie noodzakelijk is heb ik een bod uitgebracht van 25 euro.
Zo een horloge met bel heb ik nog niet in mijn Seiko stal met raspaarden.
Is verstandig om zo iets te kopen en laten opknappen of zo als laats een hele mooie hier op de forum werd verkocht voor 110 euro http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,200721,200721#msg-200721
Al vast bedankt
Groet
Iwan
laten opknappen kost veel geld. voor seiko’s hoor ik bedragen tussen 50 EUR voor een simpele tot 125 EUR voor chrono’s. Er zit veel variatie op de kosten, en ik hoor regelmatig ook hogere bedragen.
Bellmatics zitten in de gecompliceerde hoek, ik zou 100 EUR aanhouden.
Dan heb je voor 125 EUR een vers geservicede. 110 EUR is minder geld, maar bij de advertentie van Leen stond geen service historie.
Probleem bij dit horloge is dat je door de krassen heen moet kijken, krassen op de dial zijn dodelijk wat mij betreft. Bij de foto van die witte kun je zo zien wat de eindstaat is.
Tja, dus als ik het zo bekijk, is het allebei ongeveer even duur. Maar het risico voor de marktplaatsoptie schat ik hoger in.
Bedankt, dat dacht ik ook en verkoper wil 50 euro voor hebben wat een te hoog gegrepen bedrag is gezien de aankomende kosten.
Groet
Iwan
Bedankt voor attenderen, ik heb hem al gezien is niet mijn type kast.
Groet
Iwan
ik heb hem ook gezien, waarschijnlijk doet ie het gewoon en weet hij niet dat het een automatic is, voor 30,- zou ik hem zo durven te kopen, ik heb niet geboden omdat ik de kast niet mooi vind,
de cushionversie is de mooiste die stond hiet laatst te koop voor 175,- fully seriviced prachtklok!
Bedankt voor deze uitleg.
Groet
Iwan
Ik heb horloge vandaag opgehaald voor 35 euro en mail naar Richard gestuurd met de foto’s.
In echt ziet beter uit dan op de foto’s, balans is los maar wil niet lopen ( is nooit onderhouden volgens mij als ik het kan oordelen aan maagdelijke binnenkant van het deksel).
Wordt vervolgd.
Groet
Iwan
Volgens mij is Richard tijdelijk buiten gebruik i.v.m. verhuizing terug naar Engeland.
mvg, Frans
kaleiwan Schreef:
Ik heb horloge vandaag opgehaald voor 35 euro en
mail naar Richard gestuurd met de foto’s.
In echt ziet beter uit dan op de foto’s, balans is
los maar wil niet lopen ( is nooit onderhouden
volgens mij als ik het kan oordelen aan
maagdelijke binnenkant van het deksel).
Wordt vervolgd.
Groet
Iwan
Ups dat is echt minder leuke nieuws, is er nog iemand die goed is in onderhoud aan Seiko ? is dat robbye 409 of :S
Groet
Iwan
Net kreeg ik mail van Richard dat ie zich nog bezig houd met horloges alleen zin verzendkosten nu anders.
Hier zijn mail;
Hi Iwan,
Good to hear from you again, I hope you are well. Congratulations on your new Bell-Matic, I have exactly the same model myself and I wear it regularly.
I should say right away that there have been some changes for me, as I have moved back to the UK since we were last in contact. I am still watchmaking though so if you are happy to send your watch to me over here I can certainly fix it for you. I still have lots of spare parts for Bell-Matics so I will have anything it needs.
A full movement service (complete disassembly, clean, inspection of all parts, oil, demagnetize, regulate and test) would be 75 EUR including registered postage back to you in Holland, and a new glass would be a further 10 EUR.
kaleiwan Schreef:
A full movement service (complete disassembly,
clean, inspection of all parts, oil, demagnetize,
regulate and test) would be 75 EUR including
registered postage back to you in Holland, and a
new glass would be a further 10 EUR.
snie duur!
Dacht ik ook(tu)
Hier is hij dan terug bij Rich vandaan uit UK, met facelift.
Ben zeer tevreden en is Rich nog steeds bereikbaar voor mooie en goed werk.
Resultaat;
Groet
Iwan
Hij is weer prachtig Iwan, veel draag/wek plezier gewenst!
Richard rules!!!
mvg, Frans
Die ziet er weer als nieuw uit! Heel veel (draag)plezier.
Groet, Arjen
Mooi geworden Iwan, gefeliciteerd met de wekker(tu)
Nog een juist band en dan rinkel-tinkel
Prachtige wekker!
Veel draag-Kijk en luister plrezier!
Groet, Justin
Bedankt, het klonk zeer subtiel … was verassend.
Groet
Iwan