Uit een erfenis heb ik deze oude chronograaf gekregen. Er staan veel handgemaakte graveringen in en ik vermoed dat het voor parachutisten is. Het merk krijg ik niet gevonden. Graag zou ik meer willen weten over dit mooie multifunctionele klokje. Help :-)Ik heb veel foto’s.
Hola, dat is met voorsprong het meest complexe zakhorloge mechanisme dat ik ooit zag. Mooie email dial ook. Eens kijken of ik er iets kan over terugvinden.
Emaille
Aan de brug te zien denk ik dat het een ongesigneerd Minerva 19/9 uurwerk is.
Kijk en vergelijk, hieronder twee foto’s uit mijn Minerva boek.
Spot on! Ik zat op ranfft te kijken en was aangekomen bij een Minerva 9CH die er wel op lijkt maar net niet helemaal. Mooie vondst!
Wel, het zal geen goedkoop beestje geweest zijn toen. Knap mechanisme en goed bewaard, althans uiterlijk (werkt die nog?). Koesteren!
Ach, ik heb er een paar in de kast hangen, laatst weer een gekocht, dus ik had mn de vorm vd brug in mijn hoofd zitten.
Hij werkt nog maar kan wel een onderhoudsbeurt gebruiken. Hij is van mijn opa geweest die er waarschijnlijk zwemwedstrijden mee heeft geklokt. Heb even in de familie navraag gedaan. Hij blijft in de familie maar iemand enig idee van waarde? Ben erg blij met alle tips van jullie, is onbekende wereld voor mij.
Is inderdaad precies het zelfde op het merk Minerva na Bedankt
Zo rond de 500 euro? Wel een barst in het emaille, maar als alle functies nog werken iets in die buurt gok ik.
Gelukkig!!
Schitterend uurwerk! Prachtige plaat!