Aeromatic horloge A1305 tijd aflezen

Beste mensen,
Ik wil een aeromatic A1305 kopen.
De tijd wordt hier niet normaal afgelezen, nou vraag ik me af of mensen ervaring hebben met het aflezen van de tijd op dit horloge.
Wordt dit als makkelijk ervaren of is het lastig?
Gr job

Wat een bijzonder ding!

[Video]http://www.youtube.com/watch?v=90oBul-Xwcg&feature=youtube_gdata_player[/video]

Ik zie door de wijzers de tijd niet meer :D.

Verder ben ik niet zo’n fan, van Chinese horloges, die pretenderen Duits te zijn.

jobbo6 Schreef:

Wordt dit als makkelijk ervaren of is het lastig?

Welkom Job,

Ik vind het behoorlijk lastig. Denk dat je zo’n horloge koopt als “conversation piece” en het ongemakkelijke aflezen op de koop toe neemt. Het lijkt me een typisch horloge voor erbij. De kwaliteit van het uurwerk is, mild gezegd, niet bijzonder. Het is een semi-geskeletteerde uitvoering van het “Standard Chinese Movement”. So-wie-so een uurwerk aan de onderkant van de Chinese markt. Q&A daarvan is “hit & miss”, met de grotere kans op miss.

Mijn ervaring met onconventionele horloges, zoals een zg. einzeiger van Meistersinger (horloge met 1 wijzer) of een 24 uurs horloge (gaat 1 keer rond per dag) is dat ik ze zelden droeg. 1 snelle blik om te zien hoe laat het is voldoet dan nl niet.

Ik heb ze beiden snel weer verkocht. Ik vermoed dat het bij dit horloge niet anders zal zijn.

Met deze geen ervaring, maar wel met andere klokjes
die je het leven onmogelijk maken,
( zelfs met een flutlampje dat 't niks beter maakt )
of met een wijzerplaat met lichtgevende verf en GEEN lichtgevende wijzers om het nog gekker te maken.

Deze Aeromatic lijkt me nog niet eens de ergste.
Koop je hem als sieraad dan is het een ander verhaal
dan heb je wel wat aardigs
en als belegging over 30 jaar
krijg je nog wat de gek er voor geeft.

Er is al eens geschreven over dit type horloge…

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1152512,1154872#msg-1154872

't ding heeft in wezen niet meer dan 2 wijzers… maar die hebben elk 3 poten… waarmee je op de uren en de minuten schaal afleest bij de wijzer die er dan boven is… dit is niet meer dan een “ongecompliceerde complicatie”… zou ik zelf net zo makkelijk kunnen bouwen… je hoeft aan het uurwerk namelijk niets aan te passen… je moet allen 3-poot wijzers maken… da’s al…

een Einzeiger daarentegen… die moet wel een aangepast kaliber hebben… in die zin, dat het urenrad, maar 1 keer in de 24 in plaats van 12 uur rondgaat… een Einzeiger vind ik op zich ( zeker in het geval van de Meistersingers ) makkelijk af te lezen… maar ze hebben een verdeling in 5 minuten… 't komt bij die dingen gewoon niet op de minuut aan…
Als ze nou voor die Aeromatic een Sandwichdial hadden verzonnen, waarbij je de niet af te lezen delen van de wijzers niet zou zien… dan praten we ergens over… :slight_smile:

Carpe tempus Schreef:

Met deze geen ervaring, maar wel met andere
klokjes
die je het leven onmogelijk maken,
( zelfs met een flutlampje dat 't niks beter maakt
)
of met een wijzerplaat met lichtgevende verf en
GEEN lichtgevende wijzers om het nog gekker te
maken.

Deze Aeromatic lijkt me nog niet eens de ergste.
Koop je hem als sieraad dan is het een ander
verhaal
dan heb je wel wat aardigs
en als belegging over 30 jaar
krijg je nog wat de gek er voor geeft.

30 jaar… Keep on dreaming!

hcptdg Schreef:

30 jaar… Keep on dreaming!

Hoeveel exemplaren zouden er over 30 jaar nog van zijn? De rariteitswaarde zal hoog zijn!

Afgezien daarvan, hoe kan je iets makkelijks, met simpele middelen moeilijk maken?

Danku mensen, danku.
Nog een vraag, zit er een batterij in??
Of hoe zit dat?

Job

Handopwinder

http://www.aeromatic-1912.nl/aeromatic-retro-a1305.html

Google is youre…

Kennelijk vinden veel kopers het ook een goede koop
staat gemiddeld op een cijfer 9,4 na ruim 1200 klantbeoordelingen.
daarbij hoeveel “automatische” uurwerkjes van dit formaat koop je voor € 119,-

Carpe tempus Schreef:

daarbij hoeveel “automatische” uurwerkjes van dit
formaat koop je voor € 119,-

Dat antwoord moet ik schuldig blijven. Deze in ieder geval niet, want dit is een handwopwinder.

Oh…ja, er staat "mechanisch"
nouja des te mooier is de inkijk op het mechaniek
zit er tenminste niks in de weg