Aerowatch

Beste leden,

Vanwege wat prive perikelen wil ik mijn vrouw een horloge cadeau doen (hart onder de riem als het ware). Het klokje is reeds uitgezocht, een Aerowatch Chrono Lady 1942:

De vraag: Hoe is het gesteld met de kwaliteit van dit merk. Ik heb al even de oude topics doorgenomen maar daar wordt ik niet heel veel wijzer. Waarschijnlijk is dit merk te klein om veel ervaringsdeskundigen op te leveren. Maar toch een poging. Alle informatie uit eigen ervaring wordt op prijs gesteld!

Alvast bedankt!

Dit onafhankelijke, Zwitserse bedrijf maakt klassieke, stijlvolle horloges maar altijd met een eigen karakter en vaak een moderne twist. Aerowatch bestaat sinds 1910 en maakte de eerste jaren naam als producent van kwalitatief hoogwaardige zakhorloges, die als zeer accuraat en duurzaam bekend stonden. Veel later (na de crisis van de jaren tachtig) is het merk ook polshorloges gaan maken. De zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding zorgt ervoor dat de populariteit van Aerowatch snel groeit. Het merk is sinds 2008 gehuisvest in een fraaie oude villa in Saignelégier, Zwitserland.

Edelstaal, saffier glas, 50meter waterdicht. ( niet zwemmen )
Er zit een Zwitsers ETA quartz chrono uurwerk in.
Al met al zeker niet slecht.
De prijzen variëren nog al en zijn voor dit klokje aan de hoge kant.
Ik zou de streep zetten bij € 500,- of nog lager.
In deze prijsklasse is er zeker nog veel meer leuks te vinden.
Maar ik zou de keuze van de dame respecteren. :wink:

Grt.

1 like

Mijn ega heeft deze Aerowatch nu een jaar of vier.
Vrouwen houden van quartz lekker makkelijk en altijd klaar voor gebruik.
Over de kwaliteit niks te klagen.

De retail prijs is idd vrij hoog. Maar, natuurlijk betaal ik dat niet. In dit geval betreft het een in nieuwstaat verkerende gebruikte klok. Aan te kopen bij de juwelier waar deze 4 jaar geleden verkocht is. Ingeruild door de eerste eigenaar en met twee jaar garantie. En dan is Aerowatch natuurlijk wel leuk, de afschrijving is riant te noemen.

En ook al was dat niet zo: als ze het mooi vind… Diamantjes enzo, glinster, glinster.

@Timebandit: dank voor het delen van de ervaring. Dacht zelf ook al dat het best prima was.