Voor mij een mooie kans om de @AEVIG-C HFLE 2016 eens van dichtbij te bekijken. Ik ben verrast. Het is een gaaf horloge geworden
Mooie wijzerplaat, interne bezel actie werkt prettig. Niet te licht. Mooi gepolijst facet rand op de kast. Lume op de juiste plaats. Grip op de kroon is top.
Wat ik wel jammer vind is dat de kronen een beadblast afwerking hebben. De afwerking van de lugholes is niet strak. Dat had de Huldra ook.
Eens kijken hoe lang deze blijft. Op leer of nato zou ik er lang van kunnen genieten. In combi met de stalen band is het mij te zwaar en de vouwsluiting te dik.
De Tactico Anko zat nog netjes in de stickers en heb ik op verzoek aangepast. Het gouden ANKO logo is van de wijzerplaat verwijderd en de uitlijning met de chapter ring is nagenoeg perfect. Ik heb nog gevraagd of hij hij niet liever een KANO wilde. Na enige twijfel toch maar niet gedaan
Met een afwijking van +2 sec /dag kan je niet fout gaan.
Op dit bandje van @Ko-Banden is dit een geslaagde combi moet ik zeggen. Overigens zijn alle bandjes hier getoond van hem.
Al met al. Twee monsterlijke microbrands (caseback).
Geniet ervan Paul, hopelijk blijft hij langer bij jou dan dat hij bij mij heeft gebivakkeerd! Het blijft een erg mooi horloge, maar ik kon niet wennen aan de interne bezel.
Waar ik wel weer aan kan wennen, is die Anko. Ziet er erg strak uit zonder de letters.
Laat PostNL maar komen .
Hier zie je dus eigenlijk een beetje het manko van veel microbrands. Het is het allemaal net niet qua ontwerp. En zeker met deze twee modellen. Het zijn producten van compromissen vinden met een grote groep mensen die allemaal een andere smaak hebben. Dan eindig je met iets wat eigenlijk niemand echt 100% mooi vind.
Hmm…, ik volg het niet helemaal ? Wat is nou tegen wat geruild en van wie is het nou?! En hoe heb je die lettertjes eraf gepeuterd??
@Chowmonkey : niet met je eens… Wees blij dat niet iedereen het 100% mooi kan vinden… Beter zou ik zeggen!
Ik ben na diverse ( ok , middenmoot ) horloge’s (Tissot , MeisterSinger , Pellikaan) nog steeds erg tevreden met een Halios… De Pellikaan is erg positief blijven hangen.,
Crepas Cayman nog steeds een horloge wat ik zou willen hebben…, ondanks dat hij wat onbehouwen is. En een Laguna nog steeds een wens…
Ik zit te denken aan een nieuwe Sinn 556i , maar vraag het mij ten zeerste af…
Nou is Sinn ook niet echt algemeengoed.
Maar: Ik vind de beleving van een microbrand echt veel en veel leuker.
Ik heb een lederen band bij Crepas besteld , en werd behandeld als een vorst!
Ik heb Seiko Nederland ooit in een hotel gehad , waar ze allemaal met een Ananta liepen… , waar ik een reklameposter had gevraagd en was beloofd , die de volgende dag verscheurd in een hoek lag.,
De Balaur is gaaf idd! Ik vind de stalen band ook wel leuk maar ook wat te grof (zeker de sluiting).
Ik draag hem voornamelijk op een grijze Cordura of een zwarte Hirsch Pure. Als het goed is komt er vandaag een gaaf @Ko-Banden bandje aan en gaat @Mimoza ook nog wat knutselen, blijkt het toch ook nog een redelijk goede bandenswapper te zijn geworden.
Ruimt inderdaad op het verwijderen van het logo. Ik ben nog steeds erg content met mijn Tactico, het horloge is eenmaal goed uitgelijnd prachtig om te zien en kan heel wat hebben heb ik gemerkt. Nog steeds geen spatje op na stevig gebruik in zwemparadijzen en bij outdoor-activiteiten. Kun je het logo makkelijk verwijderen? Blijven er geen sporen na op de wijzerplaat?
De Balaur vind ik ook OK maar doet me teveel denken aan mijn ex-Halios Laguna.
Het zijn stickertjes. Lijmresten daarna verwijderen van de wijzerplaat. Heb nu twee exemplaren gedaan. Een grijze en zwarte plaat. Ook bij de Crepas Scuba zijn het stickers. Wellicht hebben meerdere modellen van Crepas / Tactico deze plakletters.
De rest van de tekst is trouwens wel geprint/ zeefdruk.
Ik vinde plaat te leeg zonder logo daar. De balans is weg tussen de tekst die aan de onderkant staat. Maar iedereen heeft natuurlijk recht op een mening en als jij dit mooier vind, prima
Bam hij is binnen. Wat een gave klok!
Ik vond de plaat juist vrij druk met het logo er op. Tot ik op de site van @vierport een Tactico tegenkwam zonder logo. Hoe hedde gij da gedaan? Voor hem een koud kunstje schijnbaar Oorspronkelijk word deze geleverd met 3 banden en 2 wijzerplaten. De ene plaat is zwart en de andere sunburst grijs:
Al met al erg content met deze limited Edition. Minus het Anko vind ik de plaat veel rustiger en strakker ogen. Uiteraard een kwestie van smaak…Maar wat kunnen die Spanjolen duikers maken zeg!