Aevig Huldra Green - Date of No Date?

Ik kom er niet uit, dus ik dacht: ik crowdsource het ff. Een paar overwegingen vooraf:

• ik heb reeds een 1e generatie blauwe huldra en die gaat nergens naartoe. De datumcomplicatie geeft deze groene, naast de andere kleur en bezelvorm, misschien toch wat meer bestaansrecht in mijn collectie.

• op zich hou ik normaliter meer van ‘no date’ (zeker bij duikers) maar ik vind 'm in dit geval wel netjes uitgevoerd (zo op 6 uur, in de vorm van de markers en met nog dat stukje lume)

• er is geen ‘loze kroonpositie’ meer als de datumcomplicatie erop zit.

Dus…what would horlogeforum do?

• Date
  • No Date

0 stemmers

6 likes

No date, mooier doordat hij rustiger/meer clean is

4 likes

Persoonlijk zou ik gaan voor de date versie.
Maar ik beken, heb een date ocd dus kan zelf niet zonder… :wink:

2 likes

Hmm dit lijkt toch wel naar een stevige overwinning voor no date te gaan.

Zeker de date, waarom?

Markers op 3 en 9 zorgen voor symmetrie, ook een marker op 6 maar niet op 12 verstoren de symmetrie. Merkteken op 12 en datum op 6 heffen de verstoring op

4 likes

Bestellen via mijn telefoon werkt niet :unamused:

Hmm, balen. Op de laptop lukte mijn pre-order wel.

1 like

Net een pre- order gedaan voor een groene no date👌

1 like

huldra

3 likes

Nice! Blij dat ik aan boord ben. Da’s toch iets van 100 horloges in een uur. Niet slecht.

[EDIT] Ook maar voor de no date gegaan. Want wie ben ik om tegen de mening van de massa in te gaan? :wink:

4 likes

De vraag stellen is vaak al het antwoord. :wink:

1 like

Klopt ergens, maar ook weer niet. Want ik realiseerde me dat dat een verstandelijke/rationele opsomming was, en ik de no date eigenlijk gewoon net iets mooier vind. Uiteindelijk kun je je niet naar een gevoel toe redeneren, en horloges zijn toch vooral emotie (voor mij althans).

2 likes

Word deze uit Nederland verzonden? Wat zijn de verzendkosten?

Yep, verzending vanuit Schiedam. Ik heb in het verleden nooit verzendkosten hoeven betalen, en dat zal nu ook wel niet neem ik aan.

1 like

Ah…beter :+1:

Ik probeer te zien hoe de expension clasp werkt?

Mijn voorkeur zou naar de no date uitgaan. Wanneer ze het kleine stukje marker/lume onder datumvenster hadden weggelaten, zou de keuze een stuk lastiger worden.

1 like