Afdankertjes van JMN; glas polijsten

Een kras op je Pam glas? Dan ga maar pinnen… bedragen rondom 390 zijn heel normaal(vind het AD) dus leek het ons handig om bij glasboor.nl een setje diamantpasta te bestellen. Kosten 2 tientjes;

Haarlijnen en een medium diep putje in het glas:

Vervolgens 4 gangen pasta erop;

Het putje leek mij het moeilijkste maar dat was zo weg, de haarlijnen laten zich moeilijker aanpakken. Uiteindelijk de roze nummer 1 “tattie” als laatste er op;

En 20 minuten later;

Zet wel een veiligheidsbril op want een paar spetters pasta in je ogen jeukt behoorlijk… :slight_smile:

Iemand nog tips voor me?

Prettige zondag (tu)

gr. Roel

Hey, dat is een mooi resultaat!

Panerai saffier is inderdaad aan de prijs! (td)

bob de bouwer strikes again!

Mooi resultaat man!

A job well done :~

Bedankt voor de goede tip. (tu)
Ik heb het ook gelijk besteld.:slight_smile:

Bedankt voor de “Workshop” Roel.
Prachtig resultaat.

Maakt het nog wat uit welk Dremel-bitje gebruikt word?

TheMaestro Schreef:

Bedankt voor de “Workshop” Roel.
Prachtig resultaat.

Maakt het nog wat uit welk Dremel-bitje gebruikt
word?

Yep,

Beginnen met een staalborstel :smiley:

Zonder gekheid, ik heb eerst die met de punt gebruikt en daarna bij de 1 pasta de schijf.

Gr. Roel

bedankt voor de tip (tu)

Die pasta ken ik;ook heel handig bij polijsten van rvs(gehard) voor een superhoogglans:)

Maar Roel,komt dit glas nou uit jouw pam of is het een oefenglas :)o
Anders ben ik wel benieuwd hoe je zo’n glas eruit en weer erin krijgt!

Nog een tip: niet zo ongelofelijk veel pasta gebruiken,de pasta goed in je viltje wrijven en niet dippen in zo’n berg prut :smiley:

gr dirk

@ Flieger63; zie titel.

Gr. Roel

Krabong Schreef:

@ Flieger63; zie titel.

Gr. Roel

Hoi Roel ,
Ik was in de war met de 112 van Tom, had de klok horen luiden (heb ik wel vaker last van sinds mijn herseninfarct) .
Heb op utube trouwens twee mooie filmpjes gezien van how it’s made over hoe panerai’s gemaakt worden (weet niet hoe ik moet linken maar lijkt me niet moeilijk te vinden: als ik het kan… dan kan het nooit moeilijk zijn :smiley:
gr dirk