Afdekplaatje Ronda 705 uurwerk, herstel Fossil horloge

Beste HFers, ik zoek een afdekplaatje voor een Ronda 705 uurwerkje. Mag ook een defect uurwerk zijn. Ik wil proberen een nu defect uurwerkje op te lappen, maar wil daar niet teveel tijd en geld in steken. Dit zal een het werkt of het werkt niet projectje zijn. Iemand iets op de plank of in de schuif?

1 like

Ha Plees,

Ik heb een Ronda 715 liggen waar het afdekplaatje veel lijkt op jouw 705. Weet jij of deze compatible zijn met elkaar?

1 like

Dank voor je reactie Jorick! Nee, die is niet compatibel. Ik heb verschillende exemplaren liggen en die lassen allen niet.

1 like

Ah dat is balen, maar dan weet ik dat ook weer!
Hopelijk is er nog een ander lid met een donor-doosje.

1 like

:+1:

Heb ik wel liggen, pb me je adres maar stuur ik hem op.

1 like

Dank :+1: PB gestuurd :smile:

Gevonden met dank aan @Jero1 . Ik ga jullie vanaf nu op de hoogte houden van het sleutelwerk.

1 like

Even een kleine update: dit was het horloge als bijvangst in een groot lot

Leuke en mooi blauwe wp en het machientje gaf een teken van leven.
Tijdens het schoonmaken van de diverse onderdelen in het uurwerk heb ik het voor elkaar gekregen de beide uiteinden van het spoeltje los te werken :scream:

Leuke klus erbij. not Eerst maar eens kijken of ik nog een intacte spoel in de voorraad heb liggen…
Foto van het uurwerk, iets beter toonbaar iig

2 likes

Hoe dan met die spoel🤔 moet ik gaan zoeken of ik nog een hele heb liggen? Ik hoor het wel.

Succes met de reparatie

2 likes

Gewoon dom bezig :face_with_symbols_over_mouth: Niet goed vastgehouden en dan merk je dat het fragiel spul is :man_shrugging:
Ik duik eerst mijn eigen voorraad spoelen in. Dan ga ik kijken of ik de boel kan solderen, en als dat niet werkt kom ik bij jou. Het stomme is dat ik een sloopwerkje heb (zonder afdekplaatje :smirk:) met spoel, maar ik meet oneindige weerstand. Is dus kapot…

1 like