Vandaag kwam mijn lieve vriendin met een (verlaat) valentijnscadeautje.
Na het uitpakken bleek dit een prachtige horlogedoos te zijn!
Met dank aan Google advertenties, kreeg zij namelijk de laatste tijd veel advertenties te zien van horlogedozen.
Natuurlijk had ik zonder haar weten inmiddels via Aliexpress een goedkoop doosje voor drie horloges besteld, welke nu ergens op een boot onderweg is. (zal binnenkort wel op horlogemarkt staan )
Echter, de doos die ik van mijn vriendin kreeg is voor acht horloges! En ik wilde juist mijn collectie klein houden! Daar gaan mijn goede voornemens.
Mijn Tissot Luxury en Seiko SNZH staan natuurlijk prachtig in de doos. Maar die zes lege vakken hé? Geen gezicht!
Dus, dat wordt vullen!
Nou denk ik dat mijn vriendin wat spijt krijgt van mijn cadeau als blijkt dat de gezamenlijke spaarrekening is geplunderd om de doos te vullen met Speedy’s, Tudors en Grand Seiko’s.
Dus, mijn vraag aan jullie: wat zijn volgens jullie de meest iconische, betaalbare horloges? Affordable classics zeg maar.
Voorwaarden: maximaal € 250,-, nieuw, of tweedehands.
En: van enige betekenis zijn op horlogegebied.
SKX007? Toch al een klassieker. Orient Bambino, prachtige dresser, zeker voor het geld.
Die retro Casio horloges in zilver, of wellicht lekker fout in het goud? Of de Nighthawk?
In elke collectie hoort een G-shock. Zeker de old school vierkante modellen blijven leuk.
Maar ook buien Azië zijn leuke horloges te vinden toch?
Het “Amerikaanse” Timex wellicht. De weekender kan altijd.
Ik durf het bijna niet te zeggen… maar… Invicta?
Of… het meest betaalbare Zwitserse horloge wat je maar kan krijgen: Swatch! Met de Sistem51 kan je wel zeggen dat je een echte Zwitserse automaat hebt.
Ik ben benieuwd waar jullie mee komen!