Affordable racing chronograph

Ik ben al een tijdje opzoek naar een ‘betaalbare’ chronograaf welke geïnspireerd is op racing.

Zoals Rolex Daytona, Tag Heuer Carrera.

Vereisten:
Automaat / Handopwind
Liefst niet de datum op 4/5 uur, maar mooi centraal
Affiniteit met racing (dit zal lastig zijn, omdat de twee eerder genoemde modellen een hele rijke ongeëvenaarde historie hebben met racing/rally)
Budget ; max 1.500 EURO
Uitstraling: classic, draagbaar met rally / racing straps / nette lerenband

Mooiste voorbeeld ter vergelijking is bijvoorbeeld een IWC pilot chrono die affiniteit heeft met aviation en daarvoor zou je een Steinhart Nav B Uhr Chrono kunnen kopen voor 870 EURO welke veel lijkt op de IWC en voldoet aan de voor gestelde kwaliteitseisen.
Zoiets zoek ik dus uit de racing wereld.

Alvast bedankt.

Tissot! Bijvoorbeeld de PRS 516 chrono, leuke achterkant ook :wink:

Ik zou iets doorsparen voor een tweedehands Tudor Heritage Chrono of Tag Heuer Monaco/Carrera

Voor onder de 1000 heeft Steinhart trouwens een alternatief voor de Tudor

1 like

Goed zoeken en een Carrera caliber 16 kopen…
Staat met alle banden! Hier een foto van de mijne op nato…

Gerlach: eens wat anders:

6 likes

Tudor vind ik persoonlijk minder.

Doorsparen, dan moet ik denken aan 2500 EURO ? Ik heb even op Chrono24 gekeken, kan ik net zo goed voor een nieuwe 1887 gaan (grijs). of kijk ik niet goed?

Verder is het heel jammer dan Seiko niet een ‘goedkoop’ alternatief heeft zoals voor duikers, de Seiko 5’s en de SKX serie e.d. of is deze er wel?

Carrera kan je vinden op marktplaats à 1750€

Deze staat op 2de hands
http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/chronograaf/tag-heuer-carrera-brad-pitt-263163705.html

Seiko 6139 of 6138
wil je het recenter dan zoek je er een met het NE88 uurwerk

Je zou ook eens kunnen kijken naar de hamilton pan european en wat ik ook wel leuk vind, is de autodromo prototipo

1 like

Vond net deze op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m986879170-tag-heuer-carrera-cv2014.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Die series zijn er wel! Weet alleen uit mijn hoofd niet alle seriebenamingen/modelnummers ervoor. Citizen wellicht ook.

Top thanks, ik zie het ja, ik ga meestal uit van de chrono24 prijzen.

Autodromo vind ik ook top, maar is minder versatile
De helgray silverstone leek me ook wel wat… maar beide (hybride) quartz. liever een echte automatic.

mmm dat NE88 uurwerk staat me wel aan, lijkt vrij nieuw…? dus komen vast nog wel meerdere horloges met dit uurwerk uit denk ik :slight_smile:

Seiko heeft ook wel echt racing horloge in mijn optiek; snae63, jammer van quartz en datum, maar wel betaalbaar en kwalitatief horloge, denk ook dat een rally/racing strap mooi staat op dit model :smile:

Tag Heuer Monza, met witte of zwarte wijzerplaat. Met racing band zeker mooi! Als je goed zoekt, heb jer er een voor rond EUR 1500

2 likes

Ook heel mooi…

Is de conclusie niet een beetje dat er veel meer aviation watches in deze prijscategorie te verkrijgen zijn dan racing watches?

Of ben ik meer doorontwikkeld op pilots ? :grin:

Idd een mooie klok , en voor nette prijs

Stuckx The Bull heeft een variant met NE88 uurwerk :wink:

oef jah een Monza @Richard1973, bijna vergeten!

Stuckx is wel gave klok moet ik eerlijk toegeven, maar net iets te ‘apart’, wel met NE88 uurwerk inderdaad…

Wel gaaf en betaalbaar denk ik, zou mooi zijn als meer horlogemerken dit uurwerk gaan gebruiken. :smile:

Zou een dergelijke Steinhart Nav B Uhr Chrono een dergelijk sporty/racing gevoel geven?

Certina is dat wat trouwens? ZItten ook wel mooie tussen, maar veelal quartz…

Of iets bijleggen en mijn nieuwe Tag Heuer Carrera Monaco GP limited edition kopen met antraciet wijzerplaat en rubberen band met 1964 F1 bandenprofiel.
Dan heb je een in nieuwstaat verkerende Carrera met garantie.
:wink:\

Helaas een tikkie te groot voor mij.

Hoeveel millimeter is die Carrera? Ik ben een beetje aan het kijken naar een nieuwe aanwinst, waarbij onder meer een Carrera op de shortlist staat, maar deze is overduidelijk ook voor mijn pols te groot. Dus dan zou die afvallen.

Met 43,5mm niet eens zo heel groot.

1 like